Články o Hello, Dolly!

74%

Články 4

Televizní léto, jak má být. Nechybí Chalupáři, Vinnetou a Okresní přebor
Téma26. 6. 2023
Televizní léto, jak má být. Nechybí Chalupáři, Vinnetou a Okresní přebor

Přichází letní prázdniny a s nimi i upravený televizní program. Nové pořady a nejčerstvější díly oblíbených seriálů si jednotlivé televizní stanice nechávají až na září, protože v červnu a v červenci je sledovanost s ohledem na dovolené, četné kulturní akce a výlety logicky nižší. A tak se na obrazovky vracejí reprízy oblíbených pořadů, které už k létu tak nějak patří.

Nejfilmovější ze všech filmových žánrů! 11 nejlepších muzikálů všech dob
Téma27. 11. 2022
Nejfilmovější ze všech filmových žánrů! 11 nejlepších muzikálů všech dob

Byly doby, kdy byl muzikál považovaný za nejfilmovější z filmových žánrů. Nabízel uspokojení všech vjemů způsobem, na jaký se zmůže jen stříbrné plátno. Dokonalá vystoupení pánů a dam v těch nejelegantnějších róbách nás zvou do světa, kde neexistují opravdové starosti a každá emoce ožívá hudbou. Časem se to samozřejmě trochu zkomplikovalo… Podívejme se tedy na některé z nejdůležitějších a nejlepších muzikálů všech dob.

Moulin Rouge! nemá ani po dvou dekádách obdoby. Bezostyšný filmařský exces s Nicole Kidman zůstává nejlepším muzikálem nového století
Recenze17. 9. 2022
Moulin Rouge! nemá ani po dvou dekádách obdoby. Bezostyšný filmařský exces s Nicole Kidman zůstává nejlepším muzikálem nového století

Baz Luhrmann slaví šedesát let. Postmoderní kouzelník právě tráví čas propagací nejlepší hudební biografie tohoto století Elvis, která nedávno vzala útokem streamovací službu HBO Max. Přestože jde o skutečnou filmovou lahůdku, stále není vrcholem australského mistra maximalismu. Tím je strhující muzikál Moulin Rouge! z roku 2001, jenž ani po dvou dekádách neztrácí nic ze své elektrizující svěžesti.

Je „komiksový“ Hollywood opravdu v krizi a vede z ní cesta ven?
Téma21. 5. 2022
Je „komiksový“ Hollywood opravdu v krizi a vede z ní cesta ven?

Poslední dekáda sice byla z pohledu nominálních tržeb pro Hollywood úspěšná, ale zdání klame. Zatímco všude vidíme jen filmy od Marvelu, které dokázaly ovládnout trh díky vyprávění na pokračování a bezprecedentnímu cílení na fanoušky, o bezpočtu drahých propadáků se mimo odbornější analytické kruhy moc nemluví. Koronavirus poprvé v historii přerušil hollywoodskou výrobu, streamovací služby otevřely náruč ještě zběsilejší vlně pirátství a velká studia v čele s Disneym jsou zadlužená až po uši. Rostoucí divácký nezájem a produkce „na jistotu“ v mnohém připomíná situaci, v níž se Hollywood ocitl už v padesátých a šedesátých letech. A jak si ukážeme, žádná změna není v kinematografii náhlá a náhodná. Současná situace sice v mnohém připomíná hollywoodské poválečné tápání, ale ve skutečnosti jde o lineární vývoj, který nám jistě brzy připraví další filmovou revoluci.