Na útěku z vězení se uprchlý trestanec Mickey a jeho smrtelně raněný komplic ukryjí u svého známého Noëla, který má také zločineckou minulost. Na místě se však objeví policie a Mickey, jen taktak vyvázne, je přesvědčen, že Noël zradil. Je proto rozhodnut pomstít se mu...Jejich další setkání vyústí v boj na život a na smrt!
Třetí společný snímek režiséra Alaina Corneaua s Yvesem Montandem je jejich dalším zdařilým počinem.
Volba zbraní je ukázka toho, jak Francouzi koncem sedmdesátých a začátkem osmdesátých let dokázali natáčet zajímavé kriminální filmy, které dnes nazýváme filmy ze staré školy. Toto označení však rozhodně nemůžeme brát posměšně. V tomhle filmu jsou totiž výborně rozepsané charaktery, od sice poněkud delší expozice, které ale směřují přes další odhalování k velmi nečekaným zvratům, odhalením a rozuzlením.
Volba zbraní je hodně slušné drama o konfliktu dvou mužů - uprchlého gangstera a bývalého boxera Mickeyho (Gerard Depardieu) s usedlým chovatelem koní Noelem (Yves Montand). Na útěku z vězení je při přestřelce těžce raněn Mickeyův parťák Serge, který svým zraněním podlehne a Mickey podezírá starého přítele Noela, který má také zločineckou minulost, že je zradil, a slibuje mu pomstu. Všechno je ale trochu jinak, jde totiž o nedorozumění, kterých je ve filmu vícero a činí příběh ještě tragičtějším. Noel, který měl v plánu žít klidný život se svoji milovanou manželkou Nicole (Catherine Deneuve), je tak přinucen znovu nahlédnout do své minulosti a s využítím starých kontaktů čelit této konfrontaci. Sám režisér Corneau o tomto snímku napsal: "Chtěl jsem vylíčit střet dvou mužů, kteří nemají nic společného - mladého zločince na útěku a staršího muže, který pod svou měšťáckou fasádou opět najde své mládí a minulost. Srážka těchto dvou vyděděnců je doprovázena mnoha násilnostmi." Volba zbraní má svůj spád, atmosféru i slušné hercké výkony Depradieua a Montanda. Určitě stojí za vidění, protože nejde o klasickou detektivku, ale o tragický příběh zpackaných životů, které se žijí v kruhu - nikdy z něj totiž člověk nemůže vystoupit ven a žít jinak...