Recenze filmu Selhání vyloučeno

80%

Komentáře a recenze 5

Chrustyn
Chrustyn
43 483 bodů
8
Na malé ploše rozehrané ale o to působivější drama o tom jaké následky by vznikly kdyby USA "omylem" zaútočilo na Rusko v době studené války. Podobně jako Lumetův snímek 12 rozhněvaných mužů i tento se odehrává převážně v interiérech a i zde jsou skvěle vykresleny jednotlivé charaktery lidí. Znepokojivý film plný výborných herců.
31 824 bodů
8.5
Krásné černobílé memento jaderného šílenství.. Příběh dnes možná může působit po technické stránce lehce úsměvně, ale svou naléhavostí a jasným poselstvím týkajícím si s psychologickým dramatem nabídne i dnešnímu divákovi pořádnou porci emocí a napětí. Hodně dobrá práce.. 85%
22 499 bodů
8
Dr. Divnoláska bez jakéhokoli humoru. Mrazivé drama se smrtícím koncem, kterému kazí renomé jen první velmi zmatená a nudná třetina. Pak už je to ale jen lepší, hlavně díky vynikajícímu Fondovi.
15 311 bodů
8.5
Formálně cílevědomá konverzační deptárna, která postupně utahuje šrouby a případné zažehnutí jaderného konfliktu ukazuje bez sentimentálních servítek, nadbytečných linií či manipulativní doprovodné hudby. Skvělí herci v čele s prezidentem Fondou a chladným prognostikem Matthauem zdobí motivačně silný a nepředvídatelný scénář katastrofy, jehož jedinými slabinami jsou slabší seznámení s klíčovými aktéry a pochybné závěrečné řešení prezidenta USA, jenž se jinak v průběhu filmu profiluje jako dokonalý a pronikavě inteligentní stratég. Lumet ale točí s železnou rukou a mezi třemi místnostmi, v nichž se řeší osud lidstva, prostřihává s přesně vyváženou a místy okázale kulminující dynamikou, čímž dokáže přikovat diváka do sedačky, přestože celkovou kulisou a formálním uchopením jde o snímek chudší, než jakým dodnes je tematicky podobný Kubrickův Dr. Divnoláska.
8 955 bodů
6
Dr. Divnoláska, který vyšel ve stejném roce, má stejnou zápletku, ale na rozdíl od tohoto filmu (i své vlastní předlohy) obsahuje humor. Satirické podání vyzdvihuje absurditu celé věci i činí Divnolásku mnohem zábavnějším (divácky vděčnějším) filmem. Fail-Safe humor postrádá (snad až na jeden vtípek v úvodu), ale díky tomu dokáže být více zdrcující ve svém závěru, který mě jako jediný bavil. Do té doby jsem totiž koukal na nudnější podání něčeho, co jsem už viděl. V závěru příběhu, kde se situace stává patová a postavy musí volit mezi hrozným a horším, začne být film poměrně tíživý a napínavý. Pokud by případný čtenář chtěl vidět oba film, doporučilbych začít tímto. Kdyby chtěl vidět jen jeden, tak doporučuji Dr. Divnolásku.