Život mladého lékaře Vetrova se změní v okamžiku, kdy najde v bytě zavražděnou manželku. Policie jej shledá hlavním podezřelým. Vetrov je odsouzen k mnohaletému vězení, které má strávit na Sibiři. Během transportu vlakem se mu však podaří utéci a vrací se do Moskvy, aby našel skutečného pachatele. Končalovského film svou zápletkou připomene Uprchlíka (1993, r. Andrew Davis) s Harrisonem Fordem v hlavní roli. Že by však šlo o jeho ruský remake, režisér popřel, inspiroval se povídkou Olega Pogodina. Své vyprávění situuje do světa „bohatých a krásných“, ale dbá na určitou psychologickou hodnověrnost svých postav. (FebioFest 2006)
Ruští tvůrci že prý to sice popírají a naopak tvrdí, že se jedná o originální příběh, ale dějová linie je zcela prokazatelně dle amerického snímku ´Uprchlík´ (1993). Takže jak to přesně ohodnotit? Úmyslná vykrádačka a nebo nechtěný remake? No, to nechť každý posoudí sám. Použitá šablona je tedy jasná. Jak je tedy na tom scénář? Ale jo, svůj osobitý potenciál to má, i když v některých místech jakoby to podivně ztrácelo dech. Poněkud zvláštní je však filmové zpracování. Jevgenijovi Mironovovi v hlavní roli není co vytknout, takže co se týče jeho, nic proti ničemu. Charakteristiku své postavy pojal adekvátně a dělal jen to, co mu dovolil scénář. Podivné je však obrazové pojetí akčních scén. Roztřesená akční kamera by nevadila, to je už standardem, ale co ta sekavá projekce? Význam je vskutku, kvůli značně zvýšené nepřehlednosti, záhadný. Děj jako takový není tak plnohodnotný, jako výše zmíněný americký film, ale ve své jednoduchosti postačí. Ohromná škoda toho konce. Mnohý by očekával velké akční napínavé zadostiučinění, ale tohle je jak z ponurého televizního archivu. Takže suma sumárum, Rusové si natočili svého Uprchlíka a to je asi tak vše. Ve své podstatě nic víc, nic míň.