Protibushovský politický dokument amerického režiséra Michaela Moorea Fahrenheit 9/11 získal na letošním MFF v Cannes Zlatou palmu za nejlepší film. V první části filmu předkládá ironický portrét Bushovy osobnosti a zabývá se okolnostmi a následky teroristického útoku na WTC včetně války v Afghánistánu. Upozorňuje na Bushovo přehlížení signálů o chystaném útoku, ale vrací se také k jeho kontaktům se saúdskoarabskou oligarchií. Druhá část je zaměřena především na válku v Iráku. "Koho by zajímal Irák, kdyby tam nebylo druhé největší naleziště ropy na světě? Bush bombarduje celý svět kvůli naftě," zazní ve filmu. Poslední část snímku Fahrenheit 9/11 je nejemotivnější, Moore se v ní soustřeďuje na výpovědi lidí, které válka postihla nejen v Iráku, ale i doma ve Spojených státech. Film je natočen atraktivní, zábavnou formou, v níž nechybí humor, což režisér v Cannes zdůvodnil především tím, že mu šlo o to, zaujmout mladé "popcornové" publikum, jemuž je jeho film určen a které - pokud se nebaví - z kin záhy odchází.
Super vykonstruovaný dokument, na kterém zřejmě je něco pravdy, ale stejnou měrou na něm něco pravdy není. To, co se ale Moorovi musí uznat, je jak dokonale dokáže přesvědčit o svojí pravdě. Skutečně to vše působí důvěryhodně a jakákoli jiná interpretace tématu je dokonale zadupána do země. Neznám americkou politiku natolik, abych mohl soudit nějak podrobně, nakolik je to přitažené za vlasy, ale film je to natočený, sestříhaný a hlavně prodaný velmi dobře.
Byla tady až moc vidět ta Moorova snaha ukázat nám, jakým že banditou ten Bush vlastně je. Chtělo by to méně zaujatosti, protože to téma samozřejmě zajímavé je. 6/10
Fahrenheit 9/11 se dočkal největšího počtu kopií v jakém kdy dokument do kin nastupoval. První týden to bylo 868, druhý 1 725 a ve třetím kolovalo po USA dokonce 2 011 kopií.
Fahrenheit 9/11 se dostal během víkendu 25. – 27. 6. 2004 na čelo amerického žebříčku návštěvnosti se sumou dosahující téměř 24 milionů dolarů, což je čtyřnásobek nákladů na jeho natočení. Stal se nejúspěšnějším dokumetem v kinech Severní Ameriky, když si celkem odnesl 118 milionů.
Michael Moore povolil stahování dokumentu z internetu, protože chtěl, aby se dostal ke každému obyvateli USA.