Když se fanoušků režiséra Tima Burtona zeptáte na jeho nejtypičtější film, v němž osobitý tvůrce dokázal nejlépe prodat všechny své propriety, mnozí řeknou jako prvního Střihorukého Edwarda, Beetlejuice či Karlíka a továrnu na čokoládu. Možná nejlepším počinem, v němž dokázaly všechny jeho atributy, režijní výstřednost i láska k milovaným žánrům perfektně zaklapnout, je ovšem hororová Ospalá díra (Sleepy Hollow). Ta slaví v těchto dnech 25 let od premiéry. A jak už to u podobných klasik bývá, stačilo málo a celý snímek vypadal naprosto jinak.
Články 29
Přední místa žebříčku diváky nejnavštěvovanějších a komerčně nejúspěšnějších titulů se po týdnu nemění. Druhý Aquaman (Aquaman and the Lost Kingdom), muzikál Wonka a komedie Jedeme na teambuilding vládnou přehledu tržeb a návštěvnosti českých kin, jehož statistiky pravidelně přináší Unie filmových distributorů.
Triumvirát z minulého víkendu panuje dál. Na vrcholu žebříčku tržeb a návštěvnosti českých kin se stejně jako před týdnem drží Aquaman a ztracené království (Aquaman and the Lost Kingdom), Wonka a komedie Jedeme na teambuilding. Z novinek se nejvýše umístil životopis o Enzu Ferrarim.
Nedávno vstoupil do kin dětský film Wonka, který je v pořadí již třetím filmem se svérázným výrobcem čokolády. Proto je ideální čas ohlédnout se za všemi filmy, které jsme během posledních desítek let dostali.
Po vyklidněných Vánocích a před Novým rokem vzalo publikum tuzemská kina útokem. Mezi čtvrtkem a nedělí dorazilo do sálů na první dvacítku komerčně nejúspěšnějších filmů 216 tisíc divaček a diváků. Dominovala slovensko-česká bláznivá komedie Jedeme na teambuilding s Annou Polívkovou, Jakubem Prachařem, Robinem Ferrem a Vojtěchem Kotkem v hlavních rolích.
Paul King kvůli Wonkovi pustil režii třetího Paddingtona, což jsme dlouho považovali za potenciálně osudovou chybu. Ikonického postavení se marmeládu milující medvěd dočkal až po svém druhém dílu a před britským filmařem se nyní otevřely možnosti realizovat jakýkoli sen. Jeho neutuchající pozitivita a sentiment se však jeví jako poněkud nevhodné atributy pro adaptaci Dahlovy klasiky, vždyť excentrického továrníka Wonku si spojujeme s jeho temnou, nevypočitatelnou, skoro nebezpečnou polovinou. Panovaly obavy, že tahle tabulka čokolády pro podíl cukru zapomene na hořké kakaové jádro. Jenže King dokázal, že věděl, co dělá.
Již brzy se do kin podívá fantasy muzikál Wonka od tvůrce obou filmových Paddingtonů. Právě tvůrčí prestiž Paula Kinga dělá ze snímku přes všechnu oprávněnou podezíravost publika vůči ždímání klasik a digitálním trikům jeden z filmů, jimž je stále dobré věnovat pozornost. Nicméně Kingův štáb jde ve stopách obrů, Pan Wonka a jeho čokoládovna z roku 1971 zůstává jedním z nejikoničtějších a nejmilovanějších filmů amerického publika.
Jeden z nejočekávanějších filmů konce roku se v našich kinech objeví 14. prosince, už teď však rodinnou fantasy komedii Wonka viděli v rámci londýnské premiéry první novináři a novinářky. A zatím to vypadá, že snímek Paula Kinga (autora obou Paddingtonů) nabídne skutečně kvalitní předvánoční zábavu.
Wonka už má venku první upoutávku, jež vyvolala hlavně vlnu srovnávání mezi uchopením hlavní role Timothée Chalametem a Genem Wilderem, jenž podivínského továrníka ztvárnil v ikonické adaptaci z roku 1971. Druhým hlavním tématem je pak Umpa-lumpa, tedy malý oranžový mužík zjevně inspirovaný designem původního snímku. Jenže zatímco v něm byla obsazená řada autentických herců malého vzrůstu, nyní sledujeme digitálně zmenšeného Hugh Granta. George Coppen, herec s nanismem, to vidí jen velmi nerad.
„Jsem něco jako kouzelník, vynálezce a výrobce čokolády!“ Nejmladší Willy Wonka v historii se vrací v novém snímku studia Warner Bros. Timothée Chalamet se představuje jako protagonista literární předlohy Roalda Dahla, která vyšla poprvé v roce 1964 a dočkala se dvou velkých filmových adaptací. Ta třetí s jednoduchým názvem Wonka nás poprvé láká do světa kouzel a fantazie v právě vydaném traileru.