Velice pomalý film se skvělým Billem Murayem. Ale opravdu moc pomalý. Aspoň mě to tak připadalo když jsem sledoval hl. hrdinu jak v dvouminutovém záběru sedí na gauči. A takových scén zde bylo více.
Jak to říci, abych neurazil.. Při prvním setkání s Jarmuschem jsme si prostě nesedli. Broken Flowers mi přišly strašně zdlouhavé, neoriginální a nemít tak napráskané obsazení (v čele s tradičně skvělým Murraym), tak film určitě nedokoukám (ale ehm Alexis Dziena a její půlminutovka stojí za to). 4.5/10
Film je natočen hodně postaru. Neuvidíte žádné zběsilé střihy, rakursy nebo digitální obludy a občas se dočkáte i chyb, které v dnešních vycizelovaných ,,velkých“, rozuměj drahých, filmech nenajdete, ale právě ta nostalgie, která na vás měla z filmu dýchnout a připomenout, že občas by se u filmu mělo i myslet, za to prostě stojí. Neznamená to však, že by obrazová složka byla ošizená, zcela naopak, jenom prostě není rušivá a zbytečná.
Jarmusche mám docela rád a Murraye ještě víc, ale tohle už bylo na můj vkus až moc pomalé a nějak mě to celé minulo. Aspoň že ten Murray to zahrál famózně
Přiznám se můj první Jarmusch.. Když pominu zdlouhavé nic neříkající záběry, scény protáhle vždy o něco déle než by měly (což není na škodu a je to kolikrát zajímavý), tak tenhle film mi nic jiného nenabídl. Zápletka pro mě nezajímavá a Bill Murray krom pár scén hraje jak po sedativy, jejiž dávka by umrtvila i Cipíska, slavného toť koně žokeje Váni :) Zatímco v Ztraceno v překladu je vše podřízeno jemu, zde nemá skoro žádný prostor projevit svůj talent a to pobavit s naprosto chladnou tváří..VERDIKT: Jak správně zde většina píše, je to film "o ničem".. A já se ptám? To je jako supr? Když je to o ničem??To je umění?? V tom případě, můžete dát kameru na stativ, natáčet želvy v ZOO ve výběhu a pak psát výhružné dopisy americké akademii, že jsou to jen zabedněnci a že nerozumí modernímu uměnít!!Howgh!
Nebyl jsem pozorný. Nechal jsem se v očekávání zblbnout žánrovými škatulkami (Komedie? Mysteriózní?? Road movie?!) a trochu mi to asi zkazilo dojem. Apatická atmosféra snímku mi tak spíš lezla na nervy, než dala prostor probírat se symbolickou rovinou "dobrodružství," na které se Don Johnston vydal. Škoda, že jsem si před zhlédnutím nepřečetl komentář tady Adama Bernau, který o snímku otevírá témata, která jsem při sledování zkrátka nevnímal.