Recenze filmu Tajný závod

70%

Komentáře a recenze 5

36 438 bodů
8
Heslo zní: Kulička. A jakmile zazní, dobrodružství může začít. Závod bez pravidel z New Yorku do Kalifornie startuje. A to by samozřejmě nebylo, aby tu nebyl někdo, kdo by se závod nesnažil jakýmkoliv způsobem zastavit. Dá se říci, že snímek v roce uvedení silně konkuroval obdobnému snímku 'Cannonball' (1976). A vlastně odstartoval plejádu dalších snímků na toto téma. Děj je tedy jasný. Pro pobavení tu máme různé postavy a jejich komické eskapády během závodu. Samozřejmě nechybí ani spousta kaskadérských scén. Charakterizace postav je jednoduchá a v podstatě to není ani nijak moc důležité. Málo se ví, že je snímek inspirovaný skutečnou události z roku 1975, kdy takový nelegální závod v USA skutečně proběhl a byl vymyšlen automobilovými nadšenci, kteří se tímto vzbouřili proti rychlostním limitům. Snímek je tak navzdory své povrchnosti vcelku přátelskou oslavou individualismu a bezúhonnosti. Závodníci nikomu neublíží, ani nikoho neohrožují. Prostě jen soutěží pro svoji zábavu a pro zisk pozlaceného poháru, aby jen okořenili svůj jinak nudný pracovní život. A to je ve své podstatě vše. A nedá se říct, že by nějak zestárnul. Naopak. I na dnešní dobu je svěží a inspirativní. Přiznejme si, kdo by se s chutí takového závodu nezúčastnil.
kunafix
kunafix
20 072 bodů
2
Bylo to jakési jednoduché - tak jednoduché, že by bylo lepší být jednouché. Až moc se to zaměřovalo na Ferrari a Cobru, ostatní jsou tam jenom tak do počtu. Z automobilů mě zaujaly jen některé (Camaro, Cobra, trochu i ten Bentley), to je asi všechno. Místama jsem si říkal, že instrukce pro filmaře zněly: "Snažte se rozbít co nejvíc aut, na děj nehleďte." Herci strašní, obzvláště ten motocyklista, kterej se pořád tvářil a choval jak nějakej šílenec a asi to mělo být vtipné. Ono celkově to vtipné vůbec nebylo. Bylo to dost blbé. A tak nudné, jak toto moje hodnocení.
AtemuLukas
AtemuLukas
2 032 bodů
10
Asi nejlepší závodní komedie, jakou jsem kdy viděl. Jako na to, jak starý je tohle film, tak dokázal něco, co se moderním komedii v poslední době vůbec nedaří. A to je sjednotit příběh a humor tak, aby nebyl vůbec přepálený. Jako ano jsou tu občasné vtipné scénář, které jsou už trochu nelogické (ale vtipné). Z dnešního hlediska je film už opravdu retro a je to na něm opravdu vidět. Na druhou stranu tohle u filmu řešit nebudete. Tenhle film je pro lidi, kteří chtějí vypnout mozek a pustit si komedii s jemným humorem. Já dávám 10/10.
BruceWillis
BruceWillis
2 020 bodů