Vše začalo před dvanácti roky, kdy se mladá čelistka Lyla seznámila s irským zpěvákem Louisem a strávila s ním nádhernou noc a kdy si slíbili, že se opět setkají. Přes protesty Lyly jí její otec od Louise odloučí a její dítě dá to sirotčince, kde chlapec vyrůstá v domnění, že ho jeho rodiče nechtěli. Jednou se rozhodne rodiče najít a začne s hledáním v New Yorku. Sám a nešťastný se jednoho dne dostane k Filmore East Theater, kde děti jako on žijí pod ochranou Wizarda. Když se chlapci dostane do ruky kytara, Wizard zjistí, že chlapec má úžasný talent a dá mu jméno August Rush. Chlapec je nyní přesvědčený, že jakmile rodiče uslyší jeho hudbu, okamžitě ho poznají…
Poutavé rodinné drama se špetkou romantiky a skvělou hudbou, která zaujme stejnou měrou jako velice dobré herecké výkony. Nijak výrazný nebo objevný ale přesto povedený snímek.
Zvláštní film o hudbě i rodinné drama v jednom. Film je zvláštně natočený a popravdě se u mě střídaly chvíle se zaujetím s chvílemi s nudou. Film bych si asi znovu pouštět nemusel, ale je to za mě nadprůměrná záležitost, závěr je očekávaný, ale povedený. Celkově je to u mě někde mezi 60% a 70%.
Trochu sladkobolná hudební romance o dvanáctiletém hudebním géniovi, který po úprku ze sirotčince hledá v New Yorku své rodiče. Když se shodou šťastných okolností vymaní z vlivu pasáka pouličních muzikantů Wizarda (výborný Robin Williams - v českém překladu bůhvíproč Šaman), s pomocí kamarádky Hope a reverenda Jamese se stane stipendistou prestižní hudební akademie Juilliard School a vzápětí vytvoří monumentální orchestrální skladbu Rhapsody. Je přesvědčen, že prostřednictvím hudby dokáže oslovit své rodiče a přimět je, aby ho našli. Neví, že o jeho existenci neměli až donedávna tušení a že zištný Wizard ještě neřekl poslední slovo ...
Mimochodem, talentovaný Freddie Highmore o šest let později zazářil jako mladý Norman Bates v noir seriálu Batesův motel. V roli irského písničkáře Louise Conellyho, nevědomého Evanova/Augustova otce, zazářil charismatický Ir Jonathan Rhys Meyers (podědil hudební talent po svém otci hudebníkovi Johnu O´Keefeovi), jenž kromě herecké úlohy vytvořil pro filmový soundtrack čtyři výborné původní skladby - "Break", "Moondance", "Something Inside" a "This Time" - z nichž první a poslední byly považovány za nejlepší původní filmové písně osmdesátých Oscarů v roce 2008, přestože nominaci neproměnily. Rhys Meyers opravdu příležitostně vystupuje s kapelou svých bratrů.
výborný casting (skvělý Jonathan Rhys-Meyers, výborní Freddie Highmore a Robin Williams, éterická Keri Russel)
poněkud plytký příběh s těžko uvěřitelným koncem o nekonečné moci Lásky a Osudu (ale budiž, funguje to :-)