14. bondovka se důstojně a ve velkém loučí s Rogerem Moorem v hlavní roli. Scénář je uspokojivý a každý svoji roli sehrál nad míru dobře. Christopher Walken v roli záporáka snad ani zklamat nemohl. Akční scény mají dynamiku a jsou výborně nasnímané a sestřihané. Celkově je atmosféra po celou dobu udržována a tak není po dramatické stránce co vytknout. Bond tu opět moc nehláškuje, ale ona akce to vynahradí. Tento snímek se rozhodně povedl. Za zmínku možná i stojí, že se tu před kamerou poprvé mihnul také Dolph Lundgren. Filmový štěk, ale i to se počítá.
Celkem slušná bondovka a poslední s Rogerem Moorem, tudíž slušné rozloučení s tímto Bondem. Svalnatá černoška, dobrý záporák a na svou dobu dobré akční scény. Děj je místy trošku zmatečný a jako by scénárista trošku tápal. Celkově ale dobrá podívaná... u mě za 70%.
Ejtýs dědula James Bond v plné parádě. Zachraňuje to hlavně Christopher Walken, jehož charisma funguje jako málokterého záporáka. Jinak tuctový díl ve své době silně vyčpělé série.
Namá už ani cenu hodnotit scénář, kterej je u Bonda vždycky katastrofální. Líbil se mi Christopher Walken, kterej byl takovej normální. Zajímavá postava byla ta černoška, ale ta se mi teda opticky nelíbila. Já nevím, co k tomu dál napsat. Prostě klasickej Bond s Moorem.
14. Bond. Parádní Walken alias Zorin se svou strážkyní May Day, a hned několik luxusních akcí (úvodní lyžovačka, požár, jízda na jeřábu a závěr na mostě). Moore je už na tohle sice fakt starý, jeho sexuální bonmoty mají skoro pedofilní účinky, ale i přesto je tohle imho ta nejlepší Mooreovka. A navíc Duran Duran.
Zapomeňme na hodnocení nejlepší Bond, to je vlastně jedno. Každý Bond byl v něčem vyjímečný a Roger Moore nikdy nebyl v ničem lepší než v Bondovi a bohužel to úplně nevěděl. V Bondovce Vyhlídka na vraždu byl ale stále vtipný, měl před sebou geniálního padoucha Maxe Zorina v podání Christophera Walkena a na diváky mrkaly figury jak z comicsu. Dobrá oddechovka.
Po Diamanty jsou věčné je Vyhlídka na vraždu již druhou bondovkou, která zakončila jednu dlouhou éru Jamese Bonda (V tajných službách Jejího Veličenstva se jednoduše počítat nedá, protože šlo o jediný film, kde si George Lazenby tuto roli zahrál). To, že Roger Moore nebude hrát roli agenta 007 věčně bylo vždycky jasné, přesto ovšem Moore vydržel v roli od roku 1973 dlouhých 12 let a to až do doby, kdy ve věku 58 let bylo jasné, že konec je definitivně nevyhnutelný. Potřetí za sebou novou bondovku natočil John Glen a tahle bondovka má jeden tah na branku- Výborného záporáka. Max Zorin v podání Christophera Walkena (tuto roli mohl mimo jiné hrát i David Bowie, kterému mi by tahle série neskutečně sedla) je děsivým protivníkem a Walkenův výkon je zde naprosto skvostný. Jedná se o jednoho z nejlepších bondovských padouchů v celé historii série. I dvě stěžejní Bond girl (nedávno zesnulá) Tanya Roberts a Grace Jones jako šílená May Day jsou ideálně obsazené a v rámci éry Rogera Moorea si Vyhlídka na vraždu bere vše čím je tahle bondovská éra tolik specifická. Jenomže po vzoru Diamanty jsou věčné to definitivní tečka nejideálnější. I na prahu šedesátky se Moore snaží co to jde, právě v rámci Vyhlídky na vraždu je ale definitivně vidět, že je ideální čas na odjezd do domova důchodců pro agenty ve službách Jejího Veličenstva. On sám s pomocí kaskadérských záskoků se snaží sebevíc, nikdy předtím ale nebyl v rámci série pokročilý Mooreův věk tolik znát. Nezachránila to ani snaha o další nápadité akční sekvence, která byli do jisté míry přestřelené tak jak se na tuhle bondovskou sérii slušelo a ta uvolněná atmosféra, kterou Mooreovy filmy byli specifické začala být už jednoduše směšná. Samotný úvod navnadí na důstojnou rozlučku, která je ale i přes vynikajícího záporáka, slušné Bond girl a herecký debut Dolpha Lundgrena jednoduše průměrná. Na poměry série nemá Vyhlídka na vraždu ani kdovíjak dobrou úvodní písničku (A View to a Kill od Duran Duran je spíše dost možná nejhorší v celé sérii) a ani její úvodní titulky nejsou kdovíjak strhující. Přitom to ovšem celé nepůsobí únavou materiálu a třeba samotný scénář je na poměry tehdejších bondovek výrazně silnější právě i díky tak trochu zajímavějšímu padouchovi. Závěr na mostě Golden Gate v San Franciscu je taky výborný, jenomže cesta mezi intrem a k tomuto finále je vlastně celou dobu tak trochu nesourodě klikatá, že to kdovíjak v rámci celku nefunguje jako ta výborná bondovka. A celé to nakonec ve finále ukáže, že by možná bylo lepší, kdyby se Moore rozloučil už v Chobotničce. Přesto ovšem Vyhlídka na vraždu není pohroma. Je jenom jednou z nejslabších bondovek, která naznačila, že konce jednotlivých ér budou pro sérii s Jamesem Bondem hodně náročné a i samotné odkazování tvůrců na to, že Moore na to už víceméně nemá začalo být vyloženě trapné. Tato bondovka je zároveň poslední kde se Lois Maxvell objevila jako Moneypenny (v téhle roli od Dr. No vydržela neskutečných 23 let/14 filmů) a jde tak i v tomto ohledu o zásadní bondovku. Moneypenny sice na první pohled neplní v rámci bondovek zase tak zásadní úlohu, právě ale její chemie s Jamesem Bondem tvořila jeden ze základních trademarků série. Už po konci Vyhlídky na vraždu ale bylo jasné, že tvůrci musí s Bondem začít zcela od znova a zase trochu jinak. A tak v roce 1987 s bondovkou Dech života přišli změny a poprvé od Goldfingera se série vydala tak trochu jiným směrem..........
Konečně poslední Moore aka 007. Roger měl svůj přínos a posunul určitě sérii dál, ale věk byl neúprosný a 80. léta už měla být s Daltonem od začátku. Navíc James nebyl v sérii přestárlý sám, scénáře, vizuály, vnímání světa, řemeslné zpracování akce a triků jakoby uvízlo v 70. letech a tak je necelém filmu nejlepší klasická "eighties" vypalovačka od Duran Duran... 60%
"Když potřebuješ taxíka, žádný zrovna nejede." V pořadí 14 bondovka a sedmá (poslední), kde Bonda ztvárňuje Roger Moore. Už od úvodní píseně to vypadá na prvotřídní záležitost. Moore tu jezdí na snoubordu, dělá přemety s brokovnicí a užije si i jízdu na koni. Vypíchnu scénu, když zachraňuje Bondgirl z hořícího domu a následnou honičku policisté verzus hasičské auto. Bondgirl Tanya Roberts má pěkné nohy a dá se na ní krásně koukat. "To je moje kočka. Musím ji nakrmit. Mám vám taky něco připravit?" - "Třeba Whiskas?" Blonďatý záporák Christopher Walken je syčák už od pohledu a rovnocenný soupeř 007. Režijní styl John Glena je perfektní a tato Bondovka je s Moorem ta nejlepší! - 100%.