Všechno se to vlastně semlelo kvůli němu. Paličatý Kevin McCallister (Macaulay Culkin) odmítl spát v předvečer rodinného výletu do Paříže s mladším bráškou Fullerem (Kieran Culkin), jehož známá tendence pomočovat ložní vybavení vedla k hromadné rozmíšce, Kevinově stěhování na půdu a rannímu odjezdu, po němž osmiletý raubíř zůstal Sám doma. Macaulay byl po následném střetu s mokrými bandity (Joe Pesci a Daniel Stern) filmovou hvězdou, která ale s ustupující roztomilostí vyhasínala. To dvaačtyřicetiletý Kieran se momentálně hřeje na vrcholu díky skončenému seriálu Boj o moc. V rozhovoru pro Los Angeles Times se ohlédl za natáčením Sám doma a přiznal, že vůbec neměl páru, o čem a o kom to má všechno vlastně být.
Články 17
Právě ve chvíli, kdy vstupují Zimní prázdniny (The Holdovers) do českých kin, se mírně vyrovnává jazýček vah u oscarových predikcí. Poslední měsíce platilo, že jasným kandidátem na zlatou sošku za nejlepší mužský herecký výkon je Cillian Murphy z Oppenheimera. Jakmile se ale sezóna udílení cen skutečně rozjela, začal stoupat prospekt oscarového vítěze Paula Giamattiho. V tuto chvíli se podle překvapených komentátorů zdá, že má Giamatti možná dokonce trochu navrch, i když rozhodnuto zdaleka není. Podívejme se tedy, jestli je všechen ten povyk na místě.
O důležitosti Spielbergových Čelistí nemá smysl pochybovat. Thriller z roku 1975 se stal prvním letním blockbusterem a založil jednu z nejpůsobivějších hollywoodských tradic. Není proto překvapením, že se krátce po masivním komerčním úspěchu filmu začalo mluvit o pokračování. To se o tři roky později skutečně dostalo do kin, a přestože Spielbergova absence byla na výsledku znát, návrat Roye Scheidera do hlavní role k velmi uspokojivým tržbám stačil.
Pondělní večer opět přinese novou epizodu pořadu Pop Coolt powered by Kinobox, kterou vysílá Prima Cool o půl desáté večer. Naše rubrika se u příležitosti vycházejícího snímku Jak mít sex ponoří do křehké duše teenagerů a teenagerek, jimž se filmy snaží porozumět a zachytit těžko zprostředkovatelné emoce dospívání.
Příbuzenské vztahy jsou v Hollywoodu nezanedbatelné. Stejně jako ve většině obchodních sfér, v nichž vás předchází reputace vašeho rodiče nebo staršího sourozence. Za víc než století, během něhož platí především herci a režiséři za hvězdy, jejichž filmografie nabývají kanonických rozměrů, se vyrojila řada rodinných klanů s vícegeneračním rozsahem. Následující dynastie jsou v Hollywoodu nejúspěšnější z hlediska kvality i kvantity filmových děl, na nichž se podílely.
Pokud se bavíme o filmech, které jsou tak strašné, až jsou zábavné, Žraločí tornádo (někdy také uváděné pod názvem Žralokonádo) v rámci poslední dekády jednoznačně nejvíc vyčnívá.
Brendan Fraser vyhrál za svůj comeback v dramatu Velryba Oscara a zároveň si zvládl získat srdce milionů lidí, kteří mu vítězství přáli a drželi palce. Někdejší hvězda Mumie si prošla velmi složitým obdobím. Sympatického Američana už všichni odepsali, nyní se však zdá, že to nejlepší má možná ještě před sebou. Pro webové stránky Akademie, jež udílí Oscary, Fraser vyjmenoval deset svých nejsilnějších filmových zážitků. Podívejme se, co si ho získalo.
Před 35 lety měl premiéru u nás přehlížený snímek Letadla, vlaky, automobily, v němž milovaní komici John Candy a Steve Martin utvořili nesourodou cestovní dvojici. Zdvořilý reklamní agent a hlučný prodejce kroužků ke sprchovým závěsům musí kvůli zrušenému letu najít komplikovanější způsoby, jak se na Den díkůvzdání včas dopravit do Chicaga. Road movie od režiséra a scenáristy Johna Hughese dodnes platí za jednu z nejpříjemnějších komedií své doby.
V roce 1932 byl natočen snímek Nejnebezpečnější hra vycházející z povídky The Most Dangerous Game od Richarda Connella. V té se podivínský ruský aristokrat Zaroff baví tím, že loví na odlehlém ostrově lidi a jejich hlavy si schovává jako trofeje.
Opisoval Kenneth Branagh od Alfonsa Cuaróna? Dokáže K zemi hleď! zvednout diváka ze židle? A proč je dokument Síla solidní vhled do vnitřního života Kamila Fily? Jsou tu další komentáře týdne. Inspirujte se. Vaše názory uvádíme bez jakýchkoli redakčních úprav.