Prichádza búrka, ktorá môže ovplyvniť celý svet. Naviac je tu hrozba teroristov, ktorí sa vyhrážajú, že celá vec bude ešte horšia, ako sa zdá. Je možné, aby búrka zničila pyramídy v Gize, Effelovu vežu v Paríži alebo Sochu slobody v New Yorku? Tím troch ľudí sa pokúša nájsť centrum búrky a preskúmať okolnosti jej vzniku. Príroda sa zrejme pomiatla, alebo sa niekto pokúša simulovať globálnu poveternostnú katastrofu?
Sice to nevypadá, ale 'Stupen 7: Konec světa’ volně navazuje na taktéž dvojdílný počin v celovečerní stopáži 'Stupeň 6: Dny totální zkázy’ z roku 2004. První minuty prvního dílu na nic nečekají a hned nám servírují povětrnostní hrozbu v několika hlavních velkoměstech. A aby nezůstalo jen u toho a příběh měl větší grády, je do dějství přidán únos. Co se týče technické stránky vizuálních efektů a výpravy jako takové, je to televizní, takže nic významného nelze očekávat. CGI je výtvarně jednoduché, ale zato průzračně barevné. Scénář oproti předchozí minisérii už vyznívá v dramatičnosti a vůbec dějového vývoje o něco bohatěji. Přesto se to hlavně ve druhém díle tradičně nevyhnulo nucenému prodlužování k dosažení patřičné stopáže. Celkově necelé tři hodiny v takřka nonstop akci plného ničivé působnosti extrémního počasí přináší i kritiku politického ujednání v takových situacích. Zajímavostí je, že představitel v podstatě záporné postavy Kenneth Welsh odmítající uznat problémy životního prostředí, si podobnou postavu zahrál už ve snímku 'Den poté’ z roku 2004. Víme, že Amerika odmítala podepsat Kjótský protokol, kde je to tu v určitém měřítku připomenuto a toto dvojdílné filmové dílo jen předvídá, co by se mohlo v budoucnu stát. Není samozřejmě od věci, že mnohé scény jsou po vědecké stránce až příliš přehnané, takže z vědeckého pohledu se na to raději nedívat. Ve svém jádru tedy prorocký počin ve svižném tempu a dané dramatičnosti, avšak přece jen daleko více v zájmu tzv. popkornové zábavy. Jen během sledování skutečně zapomenout na realizmus vědy, jinak je filmový zážitek naprosto v čudu.