liborek_
7 283 bodů •
8
Těžko uvěřit, že tento Bunuelův snímek je téměř zapomenut, přitom jde o jeden z nejlepších filmů, týkajících se rasismu, zakořeněných předsudků a nenávisti, jaký jsem měl možnost vidět. A aby toho nebylo málo, střet bílého muže s barevným je okořeněn jiným zásadním tématem - pedofílií. Ta je sice celou dobu divákovu oku skryta, ovšem neustále je přítomna v postavě Millera, ochránce 13-14leté dívenky Evalyn - sirotka, kterému nedávno zemřel dědeček. Příběh se odehrává na ostrově, kam se uchýlí černý muzikant Traver, jenž prchá před rozvášněným davem, který jej chce neprávem lyčovat za znásilnění, ke kterému nedošlo... Malá Evalyn vyrůstala v odloučení od okolního světa a nechápe předsudky, které vůči Traverovi má Miller nebo na ostrov dorazivší Jackson s reverendem Fleetwoodem. Velkým kladem tohoto filmu je fakt, že Bunuel nám nepředstavuje tradiční černo-bílé postavy, kde bílý je ten rasista a černý onen nešťastník, kterého všichni nenávidí. Postavy jsou komplikované a naprosto uvěřitelné - tak jak by to mělo být. Za zmínku stojí herecký výkon mladičké představitelky Evalyn. Film ve své době propadl - snad pro tu komplikovanost postav, snad proto, že nebyl správně pochopen. Každopádně dnes je The Young One téměř neznámým kouskem, což je velká škoda.