Německý herec Udo Kier má za sebou v 80 letech kariéru, kterou lze podobnou měrou obdivovat i odsuzovat jako převážně brakovou. On sám nepochybuje, že z přibližně 280 rolí jich za řeč stojí sotva pětina, v nichž svůj uhrančivý démonický výraz opřel také o kvalitní scénář. Pracoval se špičkovými režiséry i herci, o kterých neřekne nic špatného, zatímco před kamerou musí často provádět vrcholně zlomyslné nebo prostě neobvyklé věci. Nejen proto spadá mezi charakteristické osobnosti, jež si na první pohled nespleteme.
Články 6
Někdy se zdá, že herec či herečka má pro určitou úlohu až přehnaně vysokou kvalifikaci. I ti nejslavnější lidé z oboru si často rádi odskočí k takřka komiksovému padoušství, kdy jejich zloduši vedou excentrické řeči o dominanci, podrobování či vsazení svých nemesis do věčných okovů. Někdy je k účasti na těchto projektech vedou silné osobní motivace, jindy peníze, důvěra ve scénář nebo i jejich umělecká vize, která daný film přímo utváří. V následujících případech se skvělí a renomovaní herci chopili záporáků v dílech, která u mainstreamového publika a kritiky pohořela. Často hlavně díky nim však posléze načichla kultovním odérem a přestřelené nebo prostě neobvyklé herecké výkony jsou tím, co si na nich můžeme zaručeně užívat.
Tentokrát se však situace obrátila. Zatímco neumětel Boll nepochopitelně získal práva na řadu slavných herních sérii a ty následně uváděl do kin v příšerných filmech (House of the Dead, Alone in the Dark, BloodRayne, Dungeon Siege, Postal, Far Cry), vydavatelské herní studio GameMill Entertainment naproti tomu v krátké době po sobě vydalo hned dva tituly se silnou licencí. Je z toho duo nejhorších her, za které mohou hráči (pokud budou dostatečně naivní) letos utratit své peníze.
Uwe Boll byl opravdu jedinečný fenomén. Zničehonic na sebe upoutal pozornost v roce 2003 otřesnou adaptací populární videohery House of the Dead. Šlo o příšernost z ranku „jednou a dost“, která by komukoli jinému nejspíš zajistila, že již nikdy v životě peníze na další film nesežene. Jenže Boll byl rodilý Němec, a tak ještě pár let využíval německého zákona, který umožňoval odepsat si 100 % financí z neúspěšného filmu na daních.
Jsou slavní, talentovaní a renomovaní, ovšem jejich herecký rejstřík v poslední době úplně neodpovídá požadavkům, jaké na ně automaticky kladou filmoví fanoušci a kritici. Tito herci a herečky až příliš často znevažují své jméno účastmi v mizerně přijímaných snímcích, po nichž pár dní po premiéře ani pes neštěkne.
Z matematického hlediska jedna z nejvděčnějších položek filmového průmyslu je ve skutečnosti dost možná jeho největším průšvihem. A to je tu přitom základna fanoušků automaticky vytvořená dávno předtím, než snímek dorazí do kin.