Čtyři muži se sejdou ve starém domě s cílem užrat se k smrti. A tak žerou a žerou. Později se k nim přidají nějaké ženy a tak žerou a souloží. A tohle trvá přes dvě hodiny. Díky nemám chuť.
Když budete hledat, tak tam myšlenku najdete. Musí se to brát trochu satiricky. Lidstvo je, globálně bráno, nechutné. Koukněte na internet, vyhledejte si pár nechutných stránek se sexuálními úchylkami, mučením, válkami, hromaděním majetku, neúctě k ženám a budete vědět, vo čem tu kurva mluvím. Pro někoho to možná bude těžké, ale hodně lidí oplývá něčím, čím se Marcello, Michel, Ugo, Phillipe nebo Andréa vyznačují - leč, každý si to musí najít sám. Každý zná sám sebe nejlíp. A teď si jdu dát čápa s mákem. PS: imitace Marlona Branda z Kmotra byla super.
Alegorické podobenství je temné, znepokojivé, groteskní, bizarní a humorné, pokud se tedy zobrazovaným situacím lze vůbec smát. Postavy jsou i přes své zdánlivé úspěšné profese v naprostém fyzickém a morálním rozkladu. Šokujícím scénám dodnes čas nezbrousil ostří a vsadím se, že pokud jste se s tímto filmem ještě nesetkali, tak teprve něco uvidíte. Je ovšem samozřejmě dost možné, že se s tímto filmem naprosto minete, ale to jistě poznáte už od prvních minut.
Film byl nejenom v Itálii silně cenzurován a dobovou kritikou zašlapán do prachu, přesto se setkal s ohromným komerčním úspěchem, ačkoli ve své původní nesestříhané verzi mohl běžet v řadě států až o dvacet let později.
Po návštěvě Decadence Now! jsem se konečně odhodlal shlédnout tento film vcelku a v originálním znění. Celý příběh je vlastně spirála úpakdku, kterému jednotliví hrdinové postupně propadají, stáhnou sebou i dámskou společnost a ukážou opět tu tolik skrývanou animálnost buržoazie. Obsazení je hodně na ksicht, takže chlapci prostě nemůžou zklamat, žena barokních tvarů, snad nemá scénu, která by nepřipomínala slavný obraz a atmosféra snímku je na pomezí znechucení a okouzlení. Škoda, že Ferreri natolik věřil, ve své umění, že odmítl stříhat, takže film by mohl být klidně o 30 minut kratší a sdělil by nám vše mnohem intenzivnější formou a Mario Vulpiani je klasická stará evropská škola, takže kamera se nehne ani o píď a vše je snímané formou mezi divadelní scénou a obrazem. Na druhou stranu, už dlouho jsem u filmu neměl takový hlad, charaktery opravdu baví i zaujmou a celkový námět ten film prostě utáhne, jen to mohlo být mnohem silnější a zapamatovatelnější. Parta přátel se rozhodne, že stráví pár dní společnými radovánkami a hodlají se bavit jako o život... 80%
Tak takovýho žrádla co je v tomto filmu (a co je i sežranýho) jsem neviděl za celej tejden v Prostřeno. Hodně zvláštní téma, jak se užrat k smrti, ale proč ne. Na 73tí rok dobře natočeno a kontroverzní to určitě je, ne pro každého. A ty děvky tomu dodávají šmrnc, po hodině sledování jsem si říkal, to musím dokoukat, ikdyž jsem věděl jak to dopadne. Parodování Marlonda Branda z Kmotra jedním z hlavních protagonistů je výborný. Francouzi opět lehce překvapili. 73%