Velice zajímavý film z originálního prostředí a se skvělými herci. Film hlavně skvěle slouží jako doplnění historických informací. Ale rozhodně film nebude bavit masivní diváky.
Doba, kdy se ve Spojených státech pořádaly hony na komunisty i falešně obviněné komunisty je vlastně zajímavé a turbulentní období a šedá minulost této velmoci. Přesto mě kupodivu snímky z této doby příliš nebaví. Černobílá je zde dle mého názoru naprosto zbytečná. Dobré jsou herecké výkony.
Jméno McCarthy mi není neznámé, a i kdybych o jeho "honu na čarodějnice" nic nevěděl - viděl jsem Majestic a je mi známá aféra s Eliou Kazanem. Dle popisu jsem si ovšem film představoval NAPROSTO odlišně... Celou dobu jsem čekal, kdy už se ti dva konečně střetnou naživo v debatě ve studiu (a Murrow McCarthyho umlátí argumenty a svou morální převahou), ale bohužel tomu tak nebylo. Smůla, tohle prostě není film pro mně.
Jsou padesátá léta v USA a americký senátor McCarthy vede svůj boj s čarodějnicemi – komunisty. Padají hlavy a odnáší to spousta lidí. Televizní stanice CBS mu však šlape po krku, především pak Edward R. Murrow, který má pocit, že s tímto radikálním politikem není něco v pořádku. Jenže ani on neunikne pozornosti. Začíná strhující drama.
Černobílý film s minimem prostředí natočil Georgie Clooney a nutno říct, že málokdo ten rok překvapil tak jako on. Fantasticky vedení herci a vzrušující atmosféra diváka doslova vtáhnou na hodinu a půl do Ameriky padesátých let. Film se při 13 milionovém rozpočtu stal komerčním hitem a obdržel 6 Oskarových nominací včetně nejlepšího filmu, režie a scénáře.
Film o tom, jak nebylo v 50. letech lehké dělat v televizi nebo v jiném médiu. A po tomhle filmu bych tam doopravdy dělat nechtěl. Clooney tu dobře popsal tu atmosféru, kdy se každý zaměstanec bál o své místo, protože nařčení z komunismu mohlo přijít po každém vysílání. A funguje to výborně. Celý film si jede takovým pomalým tempem a někdy až dokumentárním stylem zachycuje tehdejší situaci. To celé ještě doplňuje výborná dobová hudba a kamera. A herci jsou také do jednoho bezchybní, Strathairnem počínaje a Rayem Wisem konče. Výborný, místy až mrazivý film, který potvrzuje že Clooney má talent nejen herecký, ale také režijní.
Sebevědomě vyšvihnutá filmařina, která v neúprosném rytmu nastoluje nenásilně rozvíjená témata a představuje postavy, k nimž vytvoří sympatie, aniž by se odkláněla od neustálého vývoje informativní pracovní roviny. Není to úplně moje Mekka zájmů a závěr nezanechá kdovíjak impozantní výchovný pohlavek, ale z pohledu čistě formálního není, nač si stěžovat (hlavně hra s prostorem a přenášením ostrosti dodává scénám příkladnou dynamiku a svěžest). Jo a fenomenální David Strathairn je definitivně nejvíce podceňovaným hercem minulých dvou dekád.
Pro někoho kdo v životě neslyšel o senátorovi McCarthym to asi nebude moc přínosný film, možná ocení věrné zachycení oné doby se vším všudy (tolik vykouřených cigár jsem v USA filmu už opravdu dlouho neviděl) a skvělé herecké výkony (zvlášť David Strathairn byl skvělý), ale politická témata jim tak trochu uniknou! No ale i jim doporučuji se na film podívat, možná se budou chtít ze zvědavosti něco o té době dozvědět a to bude jedině dobře!
Je to námětem velmi silný film, který je s jistotou a přesně převeden na plátno. Nedokázal mě sice pohltit, ale rozhodně mě zaujal a donutil k zamyšlení. George Clooney je očividně velmi učenlivý - umím si představit, že zhruba stejně by to vypadalo od Soderbergha.