Co je skutečnost a co mystifikace? To ví jen on sám - newyorský taxikář Jerry Fletcher. Je to podivín, který každému pasažérovi vypráví o nejrůznějších spiknutích, v jejichž pozadí stojí oni. Jde tím na nervy nejen lidem, kteří ho vidí poprvé v životě, ale také právničce Alici Suttonové, jež pracuje na ministerstvu spravedlnosti. Ta sice Jerryho důkazy shovívavě vyslechne, ale nevěří mu stejně jako nikdo z okolí. Jerry, který Alici tajně miluje, ve svém bytě zachovává dokonalou konspiraci. Přesto neunikne tajemnému doktoru Jonasovi. Je chycen, ale podaří se mu z uzavřených prostor psychiatrické kliniky utéct a konečně Alici přesvědčí, že není blázen, ale oběť podivných doktorových pokusů s lidskými mozky. Oni jsou velmi nebezpeční protivníci a dvojice na útěku se ocitá v ohrožení života.
Velice povedený thriller. Není zde sice takřka žádná akční scéna (což je možná trochu škoda) ale vše vynahrazují skvělí herci a zajímavá atmosféra ve které nevíte jestli je hlavní hrdina blázen nebo říká pravdu.
Mel Gibson je neškodný blázen, který má pocit že ho sleduje FBI,CIA,NOVA...Kdo se prostě v těch zkratkách má vyznat. Ale co když se ukáže, že ho opravdu někdo sleduje??? Mix různých žánrů zpočátku celkem funguje, navíc Gibson se do téhle role dost hodí, boužel ke konci ta překombinovanost už tak po hromadě nedrží. (navíc - SPOILER - tohle je tak trochu vykradený Bourne...) 6/10
Scénář je velmi spletitý, plný kliček a nečekaných zvratů, což není nikdy na škodu, ale v tomto případě je to překombinované až moc. Finále filmu je vyloženě nastavovaná kaše. Celkově se jedná o velmi slušný průměr s největšími hvězdami své doby.
V kině, ve kterém se Jerry schová před pronásledovateli, právě promítají film Jestřábí žena. Konkrétně závěr filmu, kdy Navar vjíždí na koni do katedrály.
Fotografie Ezechiela Walterse v bytě Jerryho je ve skutečnosti foto Briana Helgelanda.