“Dámy a pánové, přivítejte násilí. Jako slovo a čin. Protože ačkoliv má mnoho tváří, jeho oblíbenou polohou je především sex. Násilí požírá všechno. čeho se dotkne, a přesto se nikdy nenasití. Násilí však není jen silou ničivou. Je také tvořivé a kreativní. Pojďme tedy prozkoumat to nebezpečné zhoubné stvoření. To nové plémě. Pro případ, že se skrývá v kluzké kůži ženy. Hedvábné vlasy a nezaměnitelná ženská vůně. S povrchem lesklým a hebkým, na těle žádoucím a chtivém. Ale radím vám dobře, neodhazujte obezřetnost. Tenhle druh neútočí sám, ale ve skupinách. A to kdekoliv, kdykoliv a na kohokoliv. Kdo tedy jsou? Může to být vaše sekretářka, vaše zdravotní sestra nebo go-go tanečnice!”
Ve své době naprostý propadák, kterému však čas dal statut kultovního filmu. A není od věci, že se i tímto filmem pro svou tvorbu inspiroval Quentin Tarantino. Nejvíce je to vidět na jeho snímku ´Auto zabiják´ (2007). Styl záběru kamery, jízda aut, dlouhé dialogy, celková atmosféra filmu. Snímek režiséra Russe Meyera je obzvlášť na šedesátá léta dosti kontroverzní. Film s přemírou násilí, kterých se dopouští ženy. Filmový zlom, který měl od té doby mnoho filmových následovníků. Děj příběhu je prosťounký, dialogy jsou převážně katastrofální, mnohé postavy špatně vykreslené, ale celý koncept jako celek je zábavný a to hlavně vlivem svým energetickým přístupem a roztomilostí daných perspektiv. Podivností v charakterech i v konceptu děje je více než dost, ale to všem událostem dává ten správný šmrnc. Hysterie, děsivost, násilí a samozřejmě také sexismus. Zkrátka vykořisťovatelský snímek se vším všudy. Tarantinovský *grindhouse* jak dělaný.
"Russ Meyer's ode to the violence in women". Už úvodní go-go rozjezd, girl fight ve vodě a taneček na poušti dokazuje, že Russ Meyer to s oslavou ženského těla myslí vážně. Takže můžu svědomitě říct, že tohle je skvělý dílo. Krásný ženský, krásný auta, skvělý záběry (a nejen proto, že jsou ČB) a výborně použitá hudba. Krásný ženský i na dobu, kdy to bylo natočený - jednoznačně vedou kozy, který tam asi hrají hlavní roli, ale co by byly kozy bez toho zbytku. Zrovna ta nejzlejší musí být ta nejvíc sexy (a nejvíc s kozama ven a s nadpřirozenou silou - Tura Santana aka Varla). Ale pozadu nezůstává ani nadrženost té blondýny (Lori Williams aka Billie) a exotika té třetí (Haji aka Rosie). Auta - takový se už nevyráběj, fakt výstavní kousky. Chtěl bych je doma. Všechny tři (auta i ty baby). Úvodní song nazvanej Faster Pussycat od The Bostweeds se tam hodí úplně dokonale, ale i další hudební motivy jsou vychytaný a jak kdyby se nima nechal inspirovat Tarantino. Příběh byl trošku jednoduchej, ale to bylo vyvážený tím jak to bylo podaný. Trochu mě tam mrzely ty zbytečně zrychlený záběry. Doporučuju.
Kultovně vyprsený feministický úlet, bez něhož by svět o čtyřicet let později nepoznal Tarantinův Death Proof a možná by trvalo o dost déle, než by se v Hollywoodu prosadila verze nespoutaných a skrz na skrz hříšných ženských hrdinek. Russ Meyer doslova vizionářsky odhadl, že mužský fetiš na ženské poprsí bude dlouhodobě silnější než seriózní kritický náhled na film, a stvořil sice rázně idiotskou (asi každá postava je ukázkový kretén), ale sympaticky nesvázanou, atmosférickou a výtečně ozvučenou podívanou, která přes ostré tempo nestačí nudit a sálá z ní ta dobová morální pokleslost, kterou musí každý zažraný cinefil aspoň trochu milovat (a jste-li Tarantino, tak ji dokážete v současnosti upgradovat na vrcholek filmové zábavy). Je to fakt velká kravina a příběh nestojí za řeč, na rozdíl od Lori Williams, která by stála za všechny prachy světa - už jen ona ten kultovní status krásně ztělesňuje...
Obrovské výstřihy naplněné až po okraj, někdy až přetékající a rychlá auta – co víc si chlap může přát! U filmu jsem se výborně bavil a proto odpouštím i ty hodně špatné herecké výkony. Navíc pro fanoušky Tarantina by měl být tento film povinností - čerpal z něj inspiraci pro svůj film Grindhouse: Auto zabiják! Film má také výborný soundtrack, zejména titulní song nemá chybu!