Recenze filmu RoboCop

77%

Komentáře a recenze 40

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 170 bodů
8
Je to sice zvláštní,ale Robocop i přes veškeré násilí,které nabízí byl mým oblíbeným filmem v dětství. Pamatuji si,že jsem měl i jeho postavičku. Film o robotickém policajtovi nabízí další zajímavý pohled na budoucnost a co nás v ní čeká. Zaporáci jsou děsivý a odporní,akce je brutální a správně neohrabaná. Celé je to navíc velmi brutální a krvavé.
Chrustyn
Chrustyn
44 045 bodů
8
Velice kvalitní a také velice drsná sci-fárna z pera (úchyla) Verhoevena o "trochu" netradičním policistovi a jeho ještě více netradičních metodách. Vstup do USA se Verhoevenovi povedl.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
36 703 bodů
9
Do dnešní doby nepřekonaný snímek o kyborgu v řadách policie. Paul Verhoeven dokázal vybudovat tak honosnou atmosféru, že se snímek stal téměř kultovním. Komiksový nadhled, syrová realita a patřičná brutalita dává všemu svoji jedinečnost a originalitu. Diky za 'director edition', kde byla do snímku vsazena scéna zavraždění policisty Murphyho. Původně, údajně pro svoji brutalitu, nebyla použita. Teď už to má přeci jen daleko větší říz. Speciální efekty a masky jsou na svou dobu na nejvyšší úrovni. Na určitých místech je animace sice znát, ale na konec 80. let se i přes to jedná o skvělou práci. Filmové akční sci-fi, keré nikterak nestárne.
Pete69
Pete69
33 033 bodů
7
Legendární role Petera Wellera, jehož spodní část obličeje znal tenkrát každý malý kluk, stejně tak já. Ve své době to byla pecka a za mě má své kouzlo i dnes, kdy jsem se na něj podíval. Akce, zajímavý scénář a na svou dobu dobré efekty. Prostě klasika, kterou už dnes logicky mladý člověk neocení.. 70%
hanys_
hanys_
18 781 bodů
6
Další Vhsková kultovka a zároveň první velký Verhoevenův zářez v Hollywoodu. Když jsem si tohohle plechového policajta pustil včera znovu, chtělo to sice už trošku větší dávku nadhledu než kdysi, ale každopádně ta porce nostalgie byla pořád neuvěřitelná :) Spíš než slabší 4* tomuhle plecháči sluší silnější 3....
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
8.5
Verhoeven ve filmu velmi zábavně komentuje dění v americké společnosti, kde je v budoucnosti možné téměř vše. A při pohledu na dnešní reklamy nebyl samozřejmě vůbec daleko od pravdy. Zvláštní uznání si musí zasloužit autor hudby Basil Poledouris, jehož ústřední motiv Robocopa patří ke klasice filmové hudby. Robocop se stal klasikou žánru, dočkal se dalších dvou filmových pokračování, remakeu, televizního seriálu nebo počítačových her a je hodně povedený.
lamps
lamps
15 327 bodů
7
Další z klasických osmdesátkových sci-fi. Sice daleko zaostává za Cameronovým Terminátorem, ale Verhoeven prokázal svůj cit pro daný žánr a přivedl na svět dnes již kultovního akčního hrdinu. V některých momentech je samozřejmě znát, že tento snímek už nepatří mezi ty nejmladší, ale nápaditost a pro Verhoevena typická krvavost akčních scén všechno bohatě vynahradí. Budoucnost je vykreslena poměrně střízlivě, žádná létající auta nebo domy, na což se trikaři asi moc necítili. Místo toho vidíme ponuré ulice plné případů násilí, vloupání a znásilnění, jejichž řešení je pro RoboCopa rutinní a pohodovou záležitostí, asi jako pro nás dojít si na velkou. Tenhle film nás určitě neuchvátí, nenapne ani nepřekvapí, ale bavit bude vždycky.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 654 bodů
8
Nejlepším filmem o zmrtvýchvstání Ježíše Krista je původní RoboCop! Tedy pokud se do úvahy berou i alegorie. Kultovní RoboCop Paula Verhoevena patří mezi nejlepší akčňáky 80. let, který s odstupem času zcela odpovídá době svého vzniku, přesto i po letech má velmi výraznou pozici. Samotný Verhoeven chtěl do filmu skutečně zapojit podobu se zmrtvýchvstáním Ježíše Krista, především chtěl ovšem natočit takový klasický western v dystopickém prostředí. Původní RoboCop poté nejen víceméně dokázal předpovědět budoucnost města Detroit a též budoucnost, pod povrchem akčního béčka se ovšem navíc skrývá i parádní satira, která si utahuje z americké okázalosti i oslavy násilí. Toho je v samotném RoboCopovi ostatně požehnaně. RoboCop je zároveň příběhem o souboji člověka se strojem, v tomto případě i v rámci psychologické roviny, kdy se kyborg musí vyrovnávat se svou minulostí člověka a snažit se přitom alespoň částečně nepřijít o své lidství. Prohnilost korporátních společností, korupce, boj s identitou i lidskostí. S odstupem času RoboCopovi na kráse ubírají především pořád tak trochu zastaralé digitální efekty (i když má souboj s ED-209 pořád své kouzlo) a přesto je to i po 35 letech solidní akční podívaná, která je pod povrchem přeci jen víc než pouhou akční podívanou. RoboCopem se sice mohli stát Arnold Schwarzenegger nebo Rutger Hauer, volba nakonec ovšem padla na Petera Wellera. Především i proto, že mě dle Verhoevena ideální čelist, což je i u RoboCopa tak trochu klíčové. Weller se následně projevil jako skvělá volba, která v rámci možností z této role vymačkala maximum a i pod vrstvou make-upu a většinu času především masky, ze které šlo skutečně vidět pouze čelist Weller vymačkal maximum a skutečně dokázal dát duši ochránci Detroitu, kterému by člověk nechtěl zkřížit cestu. Skvělý soundtrack Basila Poledourise, především ústřední hudební motiv, který patří mezi ty nejlepší hudební motivy 80. let. Tenhle hudební motiv dokáže přesně prodat atmosféru téhle brutální, zábavné a především chytré akční podívané, která s odstupem přesně definuje Verhoevena jako výjimečného tvůrce, kterému by dneska dost možná dveře do Hollywoodu už nikdo neotevřel.........
Danny F.
Danny F.
11 176 bodů
9
Klasika. Dokonalý robot na straně dobra. Skvělá podívaná. Perfektní film jako celek akce chválitebná.
  • Akce
  • Triky
  • Tempo
hrumsrt
hrumsrt
10 906 bodů
7
Jedno z legendárních akčních béček, kde ale tvůrci tak perfektně s rozmyslem pracovali s rozpočtem a se všemi elementy vzniku filmu, že to na něm nejenže není ani vidět, ale především dokázal prorazit jako plnohodnotný celovečerní blockbuster, který si navíc i po více než 35 letech drží svůj kultovní status.. Jedná se o první film Paula Verhoevena, kde měl možnost pracovat s větším rozpočtem, což mu dovolilo jak zajímavější herecké obsazení, tak především využití triků, efektů a rekvizit.. V jednoduchém příběhu, kde jak název napovídá se mezi policejní důstojníky přidává jejich bývalý kolega Murphy, kterému se předchozí akcička trošku nepovedla, ale nyní nejen, že vstává z mrtvých, ale je z něj nadčlověk.. Díky jedné technologicko-vývojářské společnosti OCP se ho totiž rozhodli oživit, když jeho k smrti poškozenou tělesnou schránku spojili s novou robotickou technologií, která mu nejen zachrání život, ale dovolí mu hlídat dodržování zákona se zcela jedinečnými možnostmi... Ústředního hrdinu si střihnul do té doby spíše v televizních produkcích známý herec Peter Weller, kterému následně snímek zařídil nesmrtelnou popularitu, která se s ním nese až dodnes, ačkoli na ni už nikdy výrazněji nenavázal. Je možná škoda, že kostým neoblékl nikdo slavnější s osudovějším ohledem za kariérou, ale i když volba Verhoeven přemýšlel o Arnoldovi Schwarzeneggerovi, nebo dřívějšího dvorního hereckého kolegu z nizozemské produkce Rutgera Hauera, ale oba měli zásadní problém, že se by se nevešli do již nachystaného kostýmu.. I když představa, že by tohle Arnie dělala namísto legendárního Predátora, je nepřijatelná, a přece jen svých kultovních rolí už má na svém kontě sám dost... Weller nakonec obstál a dodal RoboCopovi pocit, že nejde o nadčlověka dokud z něj není kyborg, to by Arnold taky možná vzhledem k výrazně rozdílné muskulatuře vůbec nepřidal, a kromě toho nakonec ve vtipnějších scénách vyloženě exceloval.. Na RoboCopovi je super i třeba jeho "špinavější" vizuál a drsnější akce, jelikož se už tady Verhoeven explicity rozhodně neštítil. Jen osobně mě mrzí, že se nikdo nevěnoval více etické stránce a namísto toho dodal přímočařejší akčňák. Ovšem platí, že za pozornost to určitě stojí, už třeba jen proto, abychom mohli pískat na každý dnešní pokus o remake.. 75%