Klajnik
8 955 bodů •
0
To byla ale otravná sračka. Ač mám rád bizáry, ale Schlingensiefovy filmy mi nesedí, protože v nich všichni přehrávaj a afektovaně vzdychaj a řvou, což začne brzy obtěžovat svou monotónností. Při vší té snaze šokovat bývám uveden v nudu díky jeho undergroudové lacinosti v kombinaci se scénáristickou neschopností podepisující se na nudných dialozích, monotónnosti tempa a nevystupňovatelném příběhu. Vždy je to jen taková uřvaná série ujetých scének, které po chvilce uvedou diváka v netečnost. Poslední film jeho volné německé trilogie (Terror 2000) už byl ale aspoň jakž takž koukatelnej, ale zde ta lacinost bije moc do očí. Týpek s motorovkou třeba nahání oběť, pilu slyšíme, ale taky vidíme, že je vypnutá. Něco takového považuji za spolehlivě neimerzivní, umělé a levné. Není mi ani zřejmé, co tím chtěl básník říci; Po pádu berlínské zdi spousta východních němců emigrovala do bohatšího západního Německa. Ve filmu se jich ujme skupinka západoněmeckých zdegenerovaných kanibalů, která si z nich chce udělat jitrnice. Pokud tím mělo být řečeno, že západ do sebe zahrnul východ stejně surově jako kanibal svou oběť, tak musím dodat, že já v tom žádný přesah necítil. Člověk si ale do všeho může vtisknout cokoliv, když se bude snažit (nebo naopak: když se snažit nebude). Podle mě byl Schlingensief patlal.