Povolání: reportér

73%
Povolání: reportér
Co se týče dějové zápletky, jedno z Antonioniho nejatraktivnějších děl. Přitom dramatičnost příběhu nejde na úkor režisérových tradičních filozoficko-existenciálních přesahů, z nichž je tentokrát vyzdvižena myšlenka sociální podmíněnosti lidského konání a existence. Novinář David si uvědomuje „jepičí osud“ svého pracovního úsilí i neutěšenost soukromého života. Záhy po výměně pasů zjišťuje, že se ocitá ve vleku nebezpečných událostí odvíjejících se od jeho nové totožnosti prodejce zbraní. Opojení z příslibu náhle nabyté svobody střídá prohlubující se frustrace. Téměř bez použití subjektivních pohledů nám kamera přináší obrazové „zpravodajství“ o Davidově útěku před vlastní minulostí a vypůjčenou přítomností.



Chrustyn
Chrustyn
44 085 bodů
6
Asi nejvíce přístupný a pochopitelný Antonioni. Přesto stále podivné.
lamps
lamps
15 355 bodů
6.5
Zajímavému příběhu bohužel zcela vévodí jeho nezajímavost, perspektivní nosný námět vyústil pouze v nudné a navenek estetické filozofično, které je ale o to více nepřesvědčivé, čím silněji se Antonioni snaží přizpůsobit film širšímu diváckému okruhu. Hypnotická kamera, zručná atmosférická režie, která dokáže posouvat děj i s minimem pronášených replik, a samozřejmě tradičně rozervaný Jack Nicholson patří neochvějně do první filmové ligy, ale v celkovém součtu se podílejí na průměrném vyprávění se zoufale absentujícím dramatickým či emocionálním obloukem, který by dodal jednotlivým zvratům nebo alespoň postavám charakteristickou a reálnější tvář..
ZkuKol
12 290 bodů
8
Antonioni je z evropské klasiky asi ten nejstravitelnější mistr. Nikdy nezapomněl, že každý film i se sebevětším posláním a myšlenkou musí mít jasný příběh. Reportér ho má, přesto že je více o hledání sama sebe, útěku před minulostí apod. Film je víc zajímavý než zábavný, ale zajímavý je opravdu dost. Antonioni se neuchyluje k prvoplánovitým symbolům a nefláká řemeslnou stránku, prostě se snaží o umění po všech stránkách. Jackovi sedne civilní herectví víc, než by kdo čekal a je škoda, že dnes už se mu nevěnuje takřka vůbec. Kamera je nádherná a příjemně pohyblivá, navíc exteriéry jsou lákavé, ať už je to Barcelona a celé Španělsko, Mnichov, či saharská Afrika. Takže chcete-li poznat intelektuální film. 70.let a užít si to, doporučuji. Jen je bohužel poznat doba na tempu a producentské svobodě (stopáž by mohla mít tak o 20 minut méně). Novinář Locke využije příležitosti a změní si identitu s mrtvým a pak utíká co nejdál před svým původním životem, který ho neustále pronásleduje... 80%

Dodatečné informace

Původní název:
Professione: reporter (více)
  • Itálie Povolání: reportér
  • Itálie Professione: reporter
  • Itálie Ammatti: Reportteri
  • Itálie Beroep: reporter
  • Itálie Beruf: Reporter
  • Itálie El pasajero
  • Itálie El reportero
  • Itálie Epangelma: Reporter
  • Itálie Foglalkozása: riporter
  • Itálie Povolanie: reportér
  • Itálie Povolanie: Reportér
  • Itálie Povolání: Reportér
  • Itálie Profession : reporter
  • Itálie Profession: reporter
  • Itálie Profissão: Repórter
  • Itálie Sasurai no futari
  • Itálie The Passenger
  • Itálie Yolcu
  • Itálie Yrke: Reporter
  • Itálie Zanimanje: reporter
  • Itálie Zawód: reporter
  • Itálie Επάγγελμα: Ρεπόρτερ
  • Itálie Професия: Репортер
  • Itálie Профессия - Репортер
Premiéra v ČR:
23. 1. 1997
Země původu:
Itálie, Francie, Španělsko
Přístupnost:
15+
Tržby:
0,77 mil. USD (celosvětově)
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


  • Hudbu k filmu složil italský skladatel Ivan Vandor.
  • Film byl nominován na Zlatou palmu na filmovém festivalu v Cannes v roce 1975.
  • Antonioni byl známý svým minimalistickým stylem a důrazem na vizuální složku filmu.