martin-mickey-stusak
36 624 bodů •
8
Cirkusové prostředí, omšelý milostný příběh a zločinec ve snaze uniknout policii předstírajíc, že nemá paže. Snímek z němé éry se považuje za nejlepší počin režiséra Toda Browninga, který dle filmové kritiky uvádí již v úvodu jednu z nejpřesvědčivějších scén, jaké ve své době byly k vidění. Jedná se o cirkusové vystoupení, ve které vrhač nožů bez rukou předvádí své umění pomocí nohou. Dnes to pro mnohé diváky nepřijde, ale v rámci co největší realističnosti scény se jedná o nemalou obtížnost realizace. Scénu natočil skutečný bezruký dvojník herce Lona Chaneyho, což k oné realističnosti dost přispělo. Melodramatický děj příběhu má jinak svou ryzost a kupodivu i smysl pro detail. Hodinový film, avšak v rámci děje je řečeno vše patřičné. Paže. Synonymum používajíc v centru dění. Alonzo nemá paže. Svůdná Nanon mužské paže nenávidí, protože jí muži neustále hladí, což se jí nelíbí. A to je do ní zamilovaný silák Malabar, který nechápe, proč je odmítán. Co tak z toho může vzejít. Vše je stavěno na hereckém výkonu představitelů, což na němý film není nic neobvyklého. Řeč těla, mimiky obličeje, zkrátka vše, aby divák vše správně pojal a byl přesvědčen o každičké emocionální scéně jak v rámci dramatu, tak i romantismu. Němá klasika, která v rámci historie filmového umění nemůže být přehlédnuta.