Trochu slabší Spielberg. Je sice pravda, že opět dokázal navodit skvělou hororovou atmosféru ale nějak mě to nezaujalo. Možná kdyby to Spielberg natočil sám dopadlo by to lépe.
Snímek zabývající se paranormálními jevy a hlavně tzv. 'Poltergeistem' byl natočen mimo jiné i podle výpovědí lidí, kteří dle svého tvrzení údajně něco takového skutečně zažili. Dnes, v době moderního digitálního vysílání, už asi málokdo z nové mladé generace bude znát zrnění analogové televizní obrazovky, a ani si to nebude umět představit. Tvůrci využili zajímavé myšlenky a hned nám ji naservírují v samém začátku. Až pak je postupně představena celá rodina, kde se tento jev objeví. Příběh se vyvíjí velice plynule a postupně nabírá na síle a honosné grandióznosti. Speciální efekty jsou na té nejlepší úrovni, jaké ve své době mohli vzniknout. Byť se celý příběh odvíjí pouze na jednom místě, není tu hluchého místa ani zbytečného natahování. Každá scéna každého dějství je v příběhu pevně ukotvena a má se nezastupitelné místo. Jedná se o jeden z nejlepších několika mála vynikajících snímků s tímto tématem, jaké v 80. letech vznikli.
Spielbergova ruka je na tom znát, což rozhodně nemyslím jen jako pozitivum. Jeho megalomanství a velikážství jsou sice pěkné, ale pro mě tím nějak tak ztrácí duši a náboj. Tohle je jasný příklad velmi precizního filmu, jenž ale asi právě kvůli oné preciznosti a možná až přeplácanosti místy ztrácí atmosféru. Čtyři hvězdy to sice dá, ale pořád mám pocit, že v té látce bylo víc...
Myslíte si, že Paranormal Activity je originální koncept? Ale kdeže. Již v roce 1982 přišel Steven Spielberg s konceptem prokletého strašidelného domku na předměstí, kde se zdánlivě první hodinu nic neděje, aby vše vygradovalo ve finále, kde napětím zapomenete dýchat. Zlí jazykové tvrdí, že Spielberg řadu scén režíroval sám. Každopádně film velmi rychle získal nálepku prokletého projektu. Hooper v té době začínal objektivně ztrácet tvůrčí schopnosti a měnil se v komerčního rutinéra a Dominique Dunn, která hraje ve filmu vedlejší roli byla zavražděna.
Nemohu uvěřit, že tento rukopis opravdu náleží Tobu Hooperovi, který celý svět zahrnul v roce 1974 náloží strachu v podobě Texaského masakru motorovou pilou. Tohle je totiž jen jednorázová a zoufale nudná taškařice, jejímž hlavním poselstvím bylo zřejmě vyděsit pohledem na bzučící televizor. Což o to, efekty byly hlavně ke konci snímku velmi působivé a i Goldsmithova hudba měla něco do sebe, ale všechno dobré končí tím na hlavu postaveným příběhem s tak nepovedeným zakončením, jaké bych od hororu ovlivněného spielbergovou producentskou rukou rozhodně nečekal. Tak lajdácky promarněný potenciál by se měl snad trestat..
Musím uznať, bol som dosť spokojný. Pri pozeraní som sa síce moc nebál, ale film som si užil aj bez toho. Tempo pekne graduje, väčšina postáv je sympatická a hudba je podmanivá. Spielbergov podiel na filme je dosť zrejmý, ale bol som za to rád. Tu sa dá určite hovoriť o hororovej klasike v každom smere. Za mňa palec hore. 8/10
Tobeho Hoopera si jako režiséra velice vážím,nejen s hororovým přelomem dob Texaským masakrem motorovou pilou,kdy naservíroval minuty hrůzy a zděšení po celou stopáž-originál je jen jeden,ale POLTERGEIST je jiný a má své kouzlo s příchutí S.Spielberga,který dal ruku do díla a je to znát:Sci-fi fanšmejkr na zlatém podnose,triky jsou výborné na svojí dobu i rozpočet.S celkového dojmu jsem mile překvapen a divácky obohacen. 75 %