V dobách, kdy kina obráželo Hitchcockovo "Psycho" natočil neznámý Michael Powell film, podobného ražení. Také nechybí úchylné voyerství ani ubodané krásné ženy.
Fenomenální hororové drama Michaela Powella s přehledem konkurující i takovému guru jako je Alfred Hitchcock či Lucio Fulci. Vynikající kamera podporovaná dobře zvoleným nasvícením scény, výborně zkombinované barvy scén a kostýmů a v neposlední straně přímo noblesní herecké výkony dávají z tohoto snímku neoddiskutovatelný filmový zážitek. Dobře napsaný scénář už je kapitola sama o sobě. Klasika patřící ve svém žánru do zlatého fondu.
Britský psychologický thriller Peeping Tom režiséra Michaela Powella z roku 1959. Tento dnes kultovní film jistě nezůstal lidem, co se zabývají filmem utajený, ale málokdo ho viděl. Já jsem se k němu dostal na špičkovém DVD hýřícím bonusy v německé knihovně a k mému údivu bylo vybavené i českými titulky. Hlavní roli filmu, který popisuje filmového maniaka, co se snaží nafilmovat tváře v okamžiku smrti, ztvárnil naprosto přesvědčivě Karl Heinz Boehm, tedy představitel císaře Františka Josefa ve slavných adaptacích Sissy s Romy Schneider. Film dobová kritika natolik odsoudila, že režisér snímku zanevřel na filmovou tvorbu. Film se však právě svou divností zapsal do srdce řady věrných fanoušků a obnovená premiéra společně s průvodním slovem režiséra Martina Scorseseho přinesla filmu zasloužené uznání. Režisér Powell se ho již nedočkal. Film i po letech přesvědčivě uspokojí náročnějšího diváka a oslní svou zdařilou technickou stránkou a skvělými hereckými výkony.