Dvaašedesátiletý Tom Cruise nemá v úmyslu vysedávat u rybníčku a krmit labutě, místo toho stále posouvá své fyzické limity a také dle anonymních hollywoodských zdrojů v sobě pěstuje „komplex neporazitelnosti“. Nově to dokazuje také hojně sledovaný trailer k již osmé části Mission: Impossible s diskutovaným podtitulem Poslední zúčtování (Final Reckoning), kde představitel Ethana Hunta visí z letícího dvouplošníku. Objevily se nicméně zprávy, podle nichž Cruise přece jenom pokukuje po mladší náhradě, jíž má být jeho šestatřicetiletý parťák z hitu Top Gun: Maverick Glen Powell. Ten však vlastní angažování v nesplnitelných filmových misích bere s nadhledem.
Články 270
Už nějakou dobu není tajemstvím, že marvelovkám trochu dochází dech, v některých vyprávěcích vzorcích mají ale stále jistotu. Fanoušci mají stále rádi filmy s drsňáky jako Kapitán Amerika nebo Winter Soldier, zároveň je potěšil závěrečný díl Strážců Galaxie. Trailer na rubačku Thunderbolts mísí všechny tyto elementy.
Natočit film je pořádná řehole. I když hlavní slovo má mít režisér, zvlášť u studiových produkcí se názory střetávají, představy se vyvíjí a původně dosazení členové štábu či obsazení z různých důvodů nemohou na projektu pokračovat. A tak se nadstavbové miliony dolarů občas musí vrhnout do přetáčení už pořízeného materiálu, což je v Hollywoodu naprosto běžnou praxí s různícími se kvalitativními efekty. Kuloáry nedávno pročísly zvěsti o masivních dotáčkách Baleríny ze světa Johna Wicka, jejichž drastičnost vůči přínosu režiséra Lena Wisemana sice zákulisní zdroje posléze mírnily, ale o zajetých praktikách věčně nespokojených studií říkají své. Pojďme si nastínit stručnou historii významných filmových přetáček, v angličtině nazývaných reshoots, které za pět minut dvanáct proměnily slavné filmy a občas i kulturu jako takovou.
Snímků studia Marvel vzniklo za uplynulé roky skutečně mnoho a pro někoho může být složité se v nich vyznat. Proto jsme se rozhodli, že vám nabídneme několik různých způsobů, jak lze pojmout časovou osu (v angličtině označovanou jako MCU Timeline), která vám může napovědět, v jakém pořadí si filmy od Marvelu pustit. Nemusíte na ně totiž koukat jen chronologicky a podle jednotlivých fází, do kterých Marvel studios produkované filmy rozřadilo, způsobů jak je sledovat je několik a i ty nejnovější snímky mohou (s ohledem na cestování časem nebo existenci mnohovesmírů) pořadím pěkně zamíchat.
Poslední přehled, jak se dívat na jednotlivé filmy studia Marvel, vznikl v dubnu 2019, je tedy poměrně starý. A jelikož od té doby vyšlo několik dalších filmů a hlavně seriálů, pojďme ho mírně doplnit a zaktualizovat.
Robert Downey Jr. udělal filmový Marvel a s jeho smrtí na plátně, zdá se, začal komiksový gigant skomírat. Je to jednoduchá matematika. Všichni jsme tak nějak věděli, že se Robert vrátí, jakmile dal první nekategorickou odpověď ohledně svých důchodových plánů. Ve světě komiksů je navíc běžné, že superhrdinové umírají a jsou z více či méně přesvědčivých důvodů oživováni, takže žádný problém! A vskutku. Na Comic Conu vystoupil Downey s rozpraženýma rukama na pódium, aby na opulentním ceremoniálu oznámil, že se vrací do role... Dr. Dooma? „Nová maska, stejný cíl,“ prohlásil do nadšeného davu.
Marvel je zřejmě ve slušné šlamastice a ačkoliv ho čeká takřka jistý trhák v podobě Deadpoola s Wolverinem, jedna vlaštovka jaro nedělá a zatím spíš nepříznivá prognóza nového Kapitána Ameriky je předzvěstí dalších vrásek na čele vrchního producenta Kevina Feigeho. Ten nyní zvažuje, že jediná cesta kupředu vede nejprve zpět a láká osvědčenou režijní dvojici.
Joss Whedon oslavil před pár dny šedesátku, což by mělo být celkem důležité výročí. Vliv rodilého Newyorčana na popkulturu hned dvou generací publika je nezměrný. Nejprve definoval humor devadesátých let v seriálové Buffy a následně ukočíroval marvelácký filmový vesmír v zlomových prvních (a s menším úspěchem druhých) Avengers. Proč se prakticky nikde nebouchá šáňo na jeho počest? Inu… Whedon nejprve maličko vyšel z módy, ale to by ještě nebyla taková hrůza. Pak se začala vyjevovat mnohá obvinění o jeho chování. Poslední hřebíkem do rakve byl manželský skandál, po němž bylo navěky pošpiněno jméno filmaře, který se navenek tak úzce spojil s popfeminismem a progresivními hodnotami, že jeho „zrada“ bolela dvojnásobek a dalece přesáhla hranice osobního života. Udělala z něj personu non grata současného Hollywoodu. Je to vůči němu ale fér?
V Las Vegas jako každoročně probíhá CinemaCon, což mimo jiné znamená příliv zpráv o promítaných trailerech či klipech z očekávaných filmů, potažmo i rozhovorů s přítomnými tvůrci. Možná nejvíc pozornosti si zatím uzmula dlouho připravovaná sci-fi Mickey 17, kterou natočil režisér Parazita (Parasite) Bong Joon-ho. V té Robert Pattinson (The Batman) coby postradatelný kolonista opakovaně umírá při riskantních vesmírných misích a futuristická kopírka lidského těla jej přivádí zpět i se zkušenostmi minulých „výrobních čísel“. Film odsunutý na leden 2025 má být spojením drahého hollywoodského blockbusteru a režisérovy autorské filosofie, již z rodné Jižní Koreje přenesl až na oscarové pódium, kde mu zásluhou Parazita roku 2020 tleskali i poražení Tarantino se Scorsesem.
Pryč jsou časy, kdy nebohý osiřelý Bambi putoval barvitou krajinou, potkával sympatickou mluvící zvěř a bavil především nejmenší děti v disneyovské animované klasice z roku 1942. Továrna Mickeyho Mouse už nevlastní exkluzivní práva a tvůrci napínají svaly v předháněné o to, kdo s legendárními dětskými hrdiny naloží bizarnějším způsobem. Medvídek Pú už likvidoval teenagery v děsivě hodnoceném hororu s podtitulem Krev a med (Winnie-the-Pooh: Blood and Honey), přičemž tento filmový „Poohniverse“ se vedle dalšího nášupu krve a medu rozroste ještě o lesní řádění pomstychtivého jelena. První krátká upoutávka na novinku Bambi: The Reckoning představuje lovce, kteří skolili matku zvířecího antihrdiny, a nakrátko i běsnícího mstitele s naostřeným parožím.