V redakci Kinoboxu rozhodně patříme ke vstřícnějším divákům Cameronova namodralého opusu. Přestože by někteří z nás možná jmenovali lepší způsoby, jimž by nepotopitelný režisér Titaniku (Titanic), Vetřelců (Aliens) a dvou Terminátorů mohl uplatňovat svůj talent, stále jsme schopní respektovat jeho volbu. Zvlášť když oba díly Avatara byly vynikající podívaná. Přesto je trochu smutné, že šance, že se Železný Jim ještě někdy vrátí na planetu Zemi, se jeví rok od roku méně pravděpodobná. Nyní připomněl, že Avatar by nemusel skončit ani u nyní chystaných pěti dílů.
Články 44
Uplynulo 30 let od premiéry neslavnějšího původního projektu Tima Burtona. Ukradené Vánoce, známé také v doslovném překladu Noční můra před Vánocemi, měly premiéru blíž k Halloweeenu, protože názvu navzdory je právě tento svátek v jejich středu. A Burtonovi se estetiku předvečera Všech svatých podařilo do budoucna ovlivnit jako málokterému člověku. Ale je to vážně on, kdo si zaslouží poděkování?
Jeho tvář pozná téměř každý filmový fanoušek a fanynka, ale na jméno si zřejmě vzpomene málokdo. Michael Biehn patřil v osmdesátých letech minulého století k předním hollywoodským objevům, ztvárnil dvě kultovní postavy, ale v posledních letech jsme o něm příliš neslyšeli. Jaký je jeho příběh?
Roberta Rodrigueze máme v Kinoboxu rádi, za poslední dekádu nás však potěšil jediným filmem – Alita: Bojový Anděl z roku 2019. A letos svou bilanci nevylepší. Hypnotik s Benem Affleckem nenaplnil svůj potenciál a noví Spy Kids působí vedle předchozích dílů jako chudí příbuzní.
Roku 2019 vstoupil do kin snímek Roberta Rodrigueze Alita: Bojový anděl inspirovaný populární mangou. Tvůrci s Jamesem Caronem v roli producenta natáčeli s mockupovými herci a poté vše dotvořili díky 3D animaci. Cesta k působivému výsledku byla složitá, snímek celosvětově utržil 400 milionů dolarů, takže nešlo ani o komerční hit, ani o propadák. Fanoušci roky čekali, jak to s Alitou bude dál.
Sci-fi snímek Hypnotik vstupuje tento týden do tuzemských kin. Se stopáží 93 minut a dějovým konceptem devadesátek říznutým o časoprostorové hrátky Christophera Nolana může jít o ideální odpočinkový program. Režisér Robert Rodriguez už sice natočil stylovější a divočejší kousky, ale zábavně imitovat povědomé zápletky a osázet je originálními perličkami pořád svede uspokojivě.
K tomu zabijáci, co si jdou navzájem po krku, bojovníci toužící pro prastaré knize a superhrdina ze stáje DC, o kterém jste nejspíš nikdy neslyšeli, a přesto se z nějakého důvodu podívá do kin.
James Cameron je režisérem tří ze čtyř nejvýdělečnějších filmů historie a natočit může takřka cokoli. Plně jej sice zaměstnává fiktivní svět Pandory v sérii Avatar, ale osmašedesátiletý filmař možná stihne realizovat i jiný vysněný projekt. Před Avatarem 4 totiž plánuje natočit adaptaci knihy The Last Train From Hiroshima: The Survivors Look Back o bombardování Hirošimy a Nagasaki.
Když se poohlížíme po žebříčcích finančně nejúspěšnějších snímků historie, na nejvyšších pozicích většinou najdeme díla Jamese Camerona nebo Marvelu. Jejich miliardové zisky jsou úžasné, ale reálný příjem zkresluje inflace a především vysoké produkční a marketingové ceny. V tomto článku se zaměříme na odlišný žebříček nízkorozpočtových titulů, které při porovnání příjmů a nákladů z kin získaly historicky nejvyšší návratnost. Jsou důkazem toho, že s originálním a funkčním konceptem můžete i levně pořídit globální filmovou senzaci.
Možná největší filmová událost celé generace, očekávaný sci-fi snímek Avatar: The Way of Water, konečně vstoupila do světových kin. Třináct let po premiéře jedničky, která znamenala revoluci v oblasti 3D a herectví na bázi motion capture, řada lidí pochybuje, zda režisér James Cameron mohl dostupné technologie jakkoli posunout. Už z letmého srovnání na základě trailerů dvojky a po stručném seznámení se s historií produkce přitom vyplývá, že progres je opět masivní.