Zdá se, že mladí lidé vydaní napospas iracionálnímu asociálovi s náklonností k řezným či bodným předmětům jsou nevyčerpatelnou hororovou premisou. Vyvražďovací slasher horory nakoply Černé Vánoce (Black Christmas) či Halloween a v hlubokých lesích je etabloval kultovní Pátek třináctého (Friday the 13th). Od té doby žánr dospěl k teatrální brutalitě a nyní zkouší i díky hororové streamovací službě Shudder nejrůznější způsoby, jak uspokojit obecně navyšovanou poptávku. Kanadská novinka In a Violent Nature zanechala dojem na festivalu Sundance a v prvním traileru avizuje strohé formální uchopení, kdy sledujeme krvavou stezku znetvořeného vraha z jeho perspektivy, a to v částečně přímočarém a částečně uměleckém trpělivém duchu.
Články 38
Málokdy se comeback povede zrovna takovýmto způsobem. Americký režisér a scenárista Terrence Malick se po natočení dvojice snímků Zapadákov (1973) a Nebeské dny (1978) na celé dvě dekády stáhl z veřejného povědomí. Přestěhoval se do Paříže, a přestože občas napsal nějaký scénář, v zásadě si od filmového světa udržoval odstup. Až ve druhé polovině 90. let o sobě dal vědět, a to naprosto dechberoucím způsobem.
Pondělní večer opět přinese novou epizodu pořadu Pop Coolt powered by Kinobox, kterou vysílá Prima Cool o půl desáté večer. Naše rubrika se u příležitosti 60. narozenin hollywoodského herce a producenta Brada Pitta podívá na trojici jeho temnějších a atypických rolí, kde je jeho výkon daleko vzdálený zajeté představě drzého hezouna.
Snímek Tajemství a smysl života si vyloženě říká o dialogický rozbor a fact checking. Samotná jeho forma je založená na zhuštěném monologu, v němž se mísí více druhů duchovních učení. Přestože film trvá přes dvě a půl hodiny, není často jasné, co jeho autor považuje za „pravidla reality“, tedy jakým způsobem něco vzniká, existuje a zaniká. Stejně tak film nenabízí vysvětlení, jak tato pravidla můžeme poznat, nicméně všechna tvrzení čmeláčího průvodce jsou předkládána jako absolutní univerzální pravda bez přihlédnutí k jiným vysvětlením.
Životopisné hudební drama Dreamin' Wild pojednává o Donniem a Joeovi Emersonových, kteří na konci 70. let 20. století natočili ve svém domácím studiu stejnojmenné album. To jim pořídil jejich otec ve víře, že se talentovaní potomci prosadí a stanou slavnými. K tomu však došlo až o tři dekády později. A všichni byli dost překvapení.
Existují filmy duchovní, duchovnější a pak nejduchovnější. Ty poslední jsou tak ušlechtilé, tak elegantně krásné a tak odtržené od reality a tradičního vyprávění, že v podstatě nedávají vůbec smysl. Snímek Dvě slova jako klíč má být volným pokračováním snímku Úsměvy smutných mužů, oba vycházejí ze stejnojmenných knih Josefa Formánka. Jenomže zatímco Úsměvy jsou zápisky z protialkoholní léčebny a mají v sobě základní otisk reality, Dvě slova jako klíč jsou jenom náhodnou skládačkou motivů.
Horory většinou platí za zábavnou atrakci, kdy si lidé v přítmí kinosálu dopřávají trochu adrenalinu. Ve vzácných případech má situace o poznání dramatičtější dohru.
Osmačtyřicetiletý režisér a scenárista Václav Kadrnka patří k nejosobitějším autorům současné české kinematografie. Jeho debut Osmdesát dopisů vyprávěl o přípravách na emigraci v 80. letech. Křižáček, v němž hrál Karel Roden, byl zase jakousi středověkou meditaci o hledání ztraceného syna. Třetí autorův počin je opět osobní a tentokrát se odehrává v současnosti – zachycuje několik dnů v životě rodiny, která navštěvuje u nemocničního lůžka starého otce v kómatu. Klíčovou otázkou zůstává, zda je film vybroušením určité metody či vidění světa, nebo zda už jde o překročení limitů psychické únosnosti většiny publika.
Kdo miluje film - a myslíme opravdu miluje film takovým tím až pološíleným způsobem, kdy o něm nedokáže nemluvit a na záchodě má minimálně jeden starý filmový časopis - ten miluje i zajímavá fakta, které lze sdílet a vytahovat v hospodě. A nejlepší jsou samozřejmě ty úplně nejabsurdnější, u kterých to vypadá, že si je člověk sám musel vymyslet. Přesně takové pro vás máme!
Nadpřirozené věci, magie, kouzla, zázraky? Fantasy filmy mají blízko k sci-fi nebo i k filmové pohádce. Fiktivní svět, který nikdy není možný vědecky vysvětlit. Do kin jde Jumanji: Vítejte v džungli a tak je dobré si připomenout ty nejlepší filmy, které nejsou svázány námi zmámou realitou. Jak asi dopadne volné pokračování klasiky Jumanji s Robinem Williamsem? Kam až v žebříčku vystoupá?