4
Komentáře a recenze 12
Dle počtu bodů
Pete69
32 609 bodů •
7
Solidní Spaghetti Western s Terencem Hillem, kterému tohle prostě jde a Henry Fonda byl bezesporu hvězda Westernů. Je to rozverné i vážné, nechybí rychlé pistole a machrování v baru.. prostě všechno, co od tohoto žánru čekám. Solidní odpočinková podívaná.
kunafix
20 062 bodů •
4
Tady asi někdo dělal narážky na Sama Peckinpaha a jeho Divokou bandu nebo co... ale to je jedno. K filmu: štval mě místama nesmyslnej děj, buď nenavazoval nebo bylo divny chování postav. Jednou se chtěli zabít, pak né, pak chtěli zabít někoho jinyho atd. Uplně zdlouhavy nebo zbytečny nebo nevtipny byly různý scény, např. ta s chlastáním v baru (zdlouhavá), zrcadla v domě hrůzy (zbytečná), chytání ryby haluzou (nevtipná), chcaní na veřejném urinálu (chch, ale když nad tim premejšlim, tak tohle byla docela prdel). Počáteční scéna v holičství byla jediná, která mě pořádně potěšila a byla čistokrevnej Leone. Ale Terence Hill se mi prostě do Leonovejch westernů nehodí - není drsnej, ale takovej šašek a jeho komediální výstupy jedině ruší atmosféru západu. Fonda a jeho Jack Beauregard je taky postava, která se někdy chová nevim proč tak tomu, ale jako vysloužilej hrdina s brejličkama má něco do sebe. Ale to jak ho Nikdo tlačí do toho utkat se s tou bandou, to je docela trapny. Vtipně pak vyznívá nápis: "Nobody was faster on the draw". A jinak poslední záběr ala prstění prdele tomu dá korunu, nebo spíš takověj anální rozměr, chch...
ZkuKol
12 290 bodů •
6
Pokus o snoubení komediálního (Hill) a vážného (Fonda) spaghetti westernu je hodně nevyvážený. Střídají se velmi vtipné nebo velmi napínavé scény s naprosto nudnýma či trapnýma pasážema, které si divák doslova protrpí a těch pár citací, či narážek na westernové klasiky toho taky moc nezachrání... 50%
avenis
11 215 bodů •
7
Pořád váhám nad hodnocením. Mám film hodnotit komplexně, jako velmi zdařilé dílo Sergio Leone, ve kterém umně spojil parodii svých filmů s vážným podtextem? A nebo mám projevit vnitřní rozporuplný pocit, který ve mně film zanechal? Ono se mi to vlastně nelíbilo. Hezký zadek Terence Hilla nedokáže vykompenzovat jeho protivné ukřeněné sebevědomí a vtípky z komedií s parťákem Spencerem tady působí nějak křečovitě. Fakt nevím. Možná tam nepatří Henry Fonda. Je to jako Vetřelec versus Predátor. No nic, možná to časem celé pochopím.
(1.6.2019)
Klajnik
8 955 bodů •
7
Po třech Barboniho komediálně laděných špageťácích s Terencem Hillem (a Budem Spencerem ve 2 případech) jsem byl na pochybách, jestli si pustit další westernovou komedii, ale naštěstí to nebyl krok vedle. Vlastně jsem rád, že jsem tohle nevynechal, protože to připomíná Leoneho (on ostatně i některé pasáže režíroval a Valerii se od něj jistě taky něco pochytil, když byl jeho asistentem režie). Podobnost s jeho výjimečnými díly utváří jednak Henry Fonda, Morriconeho hudba, záběrování, napínavá a tichá úvodní pasáž, autentické (špinavé a harampádí plné) kulisy i záběry velkých celků, díky čemuž to umí působit rozmáchle, ačkoliv to je poměrně malý film. Hill ve své roli vnáší do filmu slapstickovou komedii: Hraje rychlého chytráčka hrajícího si na naivu, který vejtahy ze saloonů ošálí, obehraje a pak radši, než aby na něj nastoupené uražence postřílel, je raději profackuje a odprezentuje jim tím, jak je nadpozemsky rychlý, což je často donutí přehodnotit své úmysly. Mám rád, když si pistolníci poměřují pinďoury (skvěle to funguje právě u Leoneho a skvěle je to parodováno v Little Big Man), ale zde to na můj vkus příliš přecházelo do takových slapstickových skopičin, od kterých bych doporučil upustit a čas investovat do postav a tematického prokreslování. SCÉNÁŘ: Hillův Nikdo se neustále ochomejtá kolem Fondyho Jacka a dlouho není jasné, o co mu jde. Bronson si se svou pomstou na Fondovi v Tenkrát na Západě rovněž dával na čas, jenže Nikdo nechce Jacka zabít a Fonda zde nehraje záporáka. Ukáže se, že Nikdo obdivuje Jacka Beauregarda jakožto velkého pistolníka divokého západu, v němž se vzhlédl. Chce Jackovi pomoci, ale také chce, aby odešel ve velkém stylu a utkal se s Bandou 150 pistolníků. Tahle přestřelka je však slabá (ačkoliv se odkazuje na Peckinpahovu Divokou Bandu, v níž přestřelka mála proti množství fungovala skvěle i díky explicitnímu násilí). Zde ona velká přestřelka nefunguje jednak proto, že postrádá explicitní násilí, jehož absence mrzí o to víc vzhledem k tomu, že Jack míří na brašny s dynamitem, které mají jezdci na sedlech. Vidíme tedy pár záběrů výbuchů v písku kolem koní, které následně padají a s nimi i jezdci, avšak žádná roztrhaná těla ani krev, v důsledku čehož to shledávám vyumělkovaným a nezáživným. Celé to navíc rychle skončí a nepůsobí to nijak zvlášť osudově, jak by si asi autoři přáli, což je dáno tím, že divoké bandě není věnován žádný prostor a její působení ve filmu je příliš samoúčelné. Film je to poněkud scénáristicky nesoustředěný, v důsledku čehož to pořádně nesepne a emoční pay off se nedostaví. Lépe to funguje v jednotlivostech než v celku, řekl bych. Žádné fatální vady ve scénáři nejsou - jen by to chtělo tematicky více prokreslit. Osobně bych navrhoval upustit od Hillových taškařic a více se soustředit na postavy (i vedlejší) a tematické prokreslení. NAVRHUJI: 1) Zaměřit se na to, jaké vlivy Nikoho v minulosti utvářely a co z něj udělalo muže, kterého vidíme v hlavní linii příběhu a jak se tento muž liší od jeho idolu, Jacka. Film to totiž příliš neozřejmuje, ačkoliv by to dodalo na postavám na hloubce a dávalo prostor výkladu. 2) Mýtizovat a zároveň demýtizovat Jacka skrze řadu flashbacků vyprávěných z různých stran, aby divák pochyboval, jestli je tím mužem, za jakého ho Nikdo má, což by mohla rozseknout právě ta přestřelka s bandou v závěru. 3) Ukazovat proměnu doby, o níž mluví Jack v závěru. Utrousí tam něco o tom, že zločin se stává organizovaným, což by se mohlo během filmu tematizovat na prostoru divoké bandy a majitele dolu, Sullivana, který je rovněž příliš samoúčelný.
p.a.douch
8 482 bodů •
8.5
Mám rád Terence (a v klidu to přiznám). Tady v tomto filmu hraje s panem Fondou. Oba dva jakoby hrají v jiném filmu, ale přesto to funguje. Je to prakticky film těchto dvou herců a hudby Ennia Morriconeho. Ještě bych jmenoval Jeana Martina, a taky Maria Bregu (matadora Dolarové trilogie). Do komedie to má trochu daleko, ale mě to vyhovuje.
SNCIS
6 541 bodů •
5
Terence Hill v roli šaška, rychlého šaška. "Je někdo rychlejší než Jack Beauregard?" - "Nikdo!" Soundtrack na jedničku, nicméně komedii bych to nenazval. Je to hrozně pomalé, utahané až je to nudné. - 50%.
vs78
5 205 bodů •
6
Chvílemi dobré, hlavně začátek, chvílemi nic moc, hlavně ke konci. Na Leoneho asi slabé. 02.07.2007
Teg
3 101 bodů •
8
Tenhle film jsem viděl poprvé jako malý, když jsem doma stonal a dokonale mě uchvátil. Dusná atmosféra Leonových Westernů je krásně prostoupena právě tím humorem, co mám rád a k tomu Ennio Morricone... mňam.