Do malého hornického městečka na severozápadě USA na počátku minulého století přijíždí hazardní hráč John Q. McCabe, aby si tu otevřel salón. A kdo jiný by mu mohl s místním podnikánímí lépe pomoci než bývalá bordelmamá Constance Miller, která má s vedením podobných podniků nemalé zkušenosti Film Roberta Altmana natočený v překrásné divoké přírodě v okolí Vencouveru, nabízí v hlavních rolích Warren Beaty (Bonnie a Clyde) a Julie Christie (Doktor Živago), jenž byla za tuto roli nominována na Oscara.
Kterak hazardní hráč se schopnou prostitutkou vybudovali vznešený bordel v malém hornickém městečku, aby byli tak úspěšní, že se je rozhodne donutit prodat svůj majetek, jak by se dnes řeklo, místní mafie. Anti-Western v neobvyklém kabátě působí krapet neokázale, ale překvapuje svým nihilismem. Tady rozhodně nejde o nějaký záživný rodokapsový příběh. Jen se poukazuje na svobodné podnikání s ironickým koncem, který diváka vyvádí z rovnováhy, neb nic tady není takové, jak se zdá a nikdo není tím, kým si myslí že je. Vše je náhodné, neočekávané, místy až absurdní. Vizuální stránka je nadměrně realistická, neb se při natáčení žádná umělá světla nepoužívala. Jen přítomné svíčky či petrolejky. Děj příběhu v podstatě skromný, ale vygradovaný. Možná to přijde neuvěřitelné, ale snímek se považuje za jeden z velkých mistrovských filmových děl a jeden z vynikajících ze sedmdesátých let. Svým způsobem se jedná o ´filmovou báseň žalostného druhu, proložená hlubokou, ale potlačenou touhou po lásce a smrti´. Uchvacuje harmonická atmosféra. Z filmu je doslova cítit určitá depresivita nehostinné oblasti, zima a sociální nesouměrnost. Neobvyklý je i soundtrack, který je dobrou kombinací s obrazem. A co je nejhlavnější, není tu zvýrazněn žádný hrdina. Každý je tu prostě sám za sebe se svým osudem a schopnostmi. Takže tradiční westernové hodnoty se tu budou hledat marně. Inu snímek jen pro určitý okruh diváků. Za zmínku určitě také stojí, že tu lze spatřit Terence Hilla, který, na rozdíl od Buda Spencera, po herecké stránce zůstal věrný westernovému žánru.
Nádherná kamera a podivný šum, který spojuje Cohenovy písně. Nesmírně náladový film, plynoucí svým nesmlouvavě každodenním tempem. Plus typický revizionistický western ve svojí špinavé nostalgii.