Láska a smrt

78%
Láska a smrt
Scenárista, režisér a herec Woody Allen tentokrát situoval děj svého komediálně laděného příběhu do carského Ruska 19. století, do doby napoleonských válek. Hlavní postavou filmu je obyčejný, tak trochu neduživý bojarský synek Boris s celoživotní láskou ke krásné sestřence Soně. Jeho obrovskou smůlou je, že se náhodou narodil právě do společnosti vyžadující příliš velké sliby, velké válečné činy a nepřiměřeně rozmáchlá romantická gesta. Ironií osudu právě Boris má zaplatit vlastním životem za zločin, který nikdy nespáchal. A právě tento okamžik slouží k tomu, aby retrospektivně vyprávěl tragikomickou historii svého života...



Chrustyn
Chrustyn
44 045 bodů
8
Ten Woody mě zajímá čím dál tím víc. "Láska a smrt" není typický film, jaký by divák od Allena očekával a možná právě proto jsem se tak dobře pobavil. Veskrze se jedná o bláznivou komedii plnou úžasných gagů a geniálních dialogů. Jen pár scén mi zabraňuje dát filmu plný počet.
Pete69
Pete69
33 033 bodů
8.5
Netušil jsem, že by mě mohl Woody Allen až takhle pobavit. Rozhodně je to pro mě jeho nejvtipnější film, který jsem zatím viděl. Woody si vzal na paškál Rusko v době napoleonských válek a je to opravdová smršť vtipných scén. Intelektuální dialogy vždy "zabité" absurdní, nebo černým humorem. Když chtěl lahví omráčit španělského šlechtice, malém mi praskla bránice.. "Napoleon. Víš kolik bere? Určitě nejméně 10 000 Franků.. bez tuzérů". Nebo: "Musíš jít do války. Co budeš dělat, až ti Francouzský voják znásilní sestru? .. Co? Ale já nemám sestru. Koho znásilní? Mého bratra Ivana? To se pobleju." :) Woody Allen je jako nešikovný voják absolutně brilantní.
hanys_
hanys_
18 781 bodů
6
Rád bych se připojil k většině a napsal nějakou oslavnou ódu na jednu z prvních Woodyho komedií, boužel na mě tenhle Allenův snímek moc nezapůsobil. Pár scén parádních, ale jako celek průměr. 5/10

Dodatečné informace

Původní název:
Love and Death (více)
  • Francie Láska a smrt
  • Francie Love and Death
  • Francie Ahava Oo'Mavet
  • Francie Amore e guerra
  • Francie Amor y muerte: La última noche de Boris Grushenko
  • Francie A Última Noite de Bóris Grushenko
  • Francie Die letzte Nacht des Boris Gruschenko
  • Francie Död och pina
  • Francie Dragoste și moarte
  • Francie Eshgh o Marg
  • Francie Guerre et amour
  • Francie Guerre et Amour
  • Francie Kærlighed og død
  • Francie Kjærlighet og død
  • Francie La última noche de Boris Grushenko
  • Francie Ljubav i smrt
  • Francie L'última nit de Boris Grushenko
  • Francie Meilė ir mirtis
  • Francie Milosc i smierc
  • Francie Nem Guerra, Nem Paz
  • Francie O eirinopoios
  • Francie Oorlog en liefde
  • Francie Sota ja rakkaus eli älkää ampuko Napoleonia
  • Francie Szerelem és halál
  • Francie Ο ειρηνοποιός
  • Francie Кохання і смерть
  • Francie Любов и смърт
  • Francie Любовь и смерть
  • Francie ウディ・アレンの愛と死
  • Francie 愛與死
  • Francie 爱与死
Země původu:
Francie, USA
Rozpočet:
3 mil. USD
Tržby:
20,17 mil. USD (celosvětově)

Podobné


Powered byJustWatch

  • V rozhovoru pro časopis Esquire Woody Allen jednou řekl o natáčení tohoto filmu: „Když bylo potřeba dobré počasí, pršelo. Když bylo potřeba deště, bylo slunečno. Kameraman byl Belgičan, jeho štáb Francouz. Podřízení byli Maďaři, komparzisté Rusové. Já mluvím jen anglicky - a to ještě ne moc dobře. Každý záběr byl chaos. Než byly přeloženy mé pokyny, skončilo to, co mělo být bojovou scénou, jako taneční maraton. Ve scénách, kde jsme se s Keatonem měli procházet jako milenci, bylo v Budapešti nejhorší počasí za posledních pětadvacet let.“
  • Když ke konci filmu navštíví Borise v jeho vězeňské cele jeho otec, vypráví mu o tom, že Raskolnikov zabil dvě ženy a že mu to řekli bratři Karamazovi. Rodion Raskolnikov je hlavním hrdinou klasického románu Fjodora Dostojevského Zločin a trest, v němž zavraždí dvě ženy a neví, jak se poté vypořádat s morálními důsledky. „Bratři Karamazovi“ jsou další epickou knihou téhož ruského spisovatele. Dialogy evokují také „Posedlost“, „Syrové mládí“, „Idiot“, „Uražený a zraněný“ (obvykle „Uražený a ponížený“), „Hráč“, „Dvojník“, „Bobok“, což jsou všechno romány Dostojevského.
  • Filozofické „blábolení“ mezi postavami (např. „subjektivita je objektivní“) ve skutečnosti pochází z díla ruských filozofů G. I. Gurdžijeva a P. D. Uspenského, stejně jako název „Láska a smrt“.