První díl kultovní hororové série, jíž na sebe upozornila budoucí režisérská hvězda Sam Raimi. Skupina přátel se vydá na chatu nacházející se uprostřed lesů. Po příjezdu objeví záhadnou náhravku. Poté, co si ji poslechnou, se začnou dít podivné a děsivé věci... Na rozdíl od následujích dvou dílů (Smrtelné zlo 2 a Armáda temnot), v nichž významně přibyly (groteskní) humor a nadsázka, je zřetelně nízkorozpočtová jednička ryzím hororem - velmi temným, brutálním a krvavým. Pro svůj žánr zcela zásadní a ikonické dílo, které se v roce 2013 dočkalo ucházejícího remaku (v Raimiho produkci), který je na HBO GO aktuálně také k dispozici.
Skvělá šestidílná minisérie, za níž jako scenárista stojí zkušený David Simon (The Wire - Špína Baltimoru, Generation Kill) a zrežíroval ji oscarový Paul Haggis (Crash, Tři dny ke svobodě), vypráví o skutečných událostech, k nimž došlo ve městě Yonkers v New Yorku v druhé polovině 80. let minulého století. Tehdy obyvatelé města řešili problém výstavby nízkorozpočtových bytů v bílých středostavovských čtvrtích. Vzešla z toho krize, v níž velkou roli sehrály rasismus, předsudky a kriminalita. Kromě zmíněných témat se Simonovo a Haggisovo komplexní sociální drama věnuje i několika dalším, např. odvrácené stránce politické kariéry.
Osmidílná minisérie inspirovaná stejnojmenným románovým bestsellerem Gillian Flynn (Zmizelá), kterou natočil Jean-Marc Vallée (Klub poslední naděje, Sedmilhářky), patří mezi nejdusnější a nejpocitovější psychologické thrillery posledních let. Novinářka Camille (Amy Adams) se po letech vrací do rodného města Wind Gap ve státě Missouri, aby informovala o vraždách dvou mladých dívek. Ostré předměty však rozhodně nejsou klasickou detektivkou, kde prim hraje vyšetřování případu, ale spíše emocionálně vypjatým lidským dramatem o duševním narušení, patologických vztazích, mrazivých důsledcích traumatického dětství, sebepoškozování atd. Hutná a umělecky nekompromisní podívaná s naprosto zdrcujícím závěrem.
Pokud vám tato animovaná komiksová lahůdka, kterou někteří Spideyho fanoušci považují za vůbec nejlepší dosavadní film s tímto populárním hrdinou, v kinech unikla, je nejvyšší čas to napravit. Tvůrci snímku se v něm totiž utrhli ze řetězu tím asi nejlepším možným způsobem, a od začátku do konce na diváka sypou ve zběsilém tempu mraky nápadů, které by v hraném filmu ani při ohromných současných filmařských možnostech buď nešly přijatelně ztvárnit, nebo by zkrátka nemohly tak dobře fungovat (jestli vůbec). Za vidění tenhle svébytný unikát každopádně stojí už jen díky invenční a novátorské vizuální stylizaci. Oscar za nejlepší animovaný film roku byl v posledních letech málokdy natolik zasloužený.
Kdybych měl vybrat jen jeden film o boxu, jenž by podle mého názoru měl vidět úplně každý, na 99 % bych zvolil právě Zuřícího býka. Nadčasové černobílé drama, které patří mezi absolutně nejlepší filmy režijního mistra Martina Scorseseho, je příběhem skutečného boxera Jakea LaMotty, jehož zde skvostně ztvárnil Robert De Niro (a naprosto oprávněně za svůj dechberoucí výkon dostal Oscara). Na rozdíl od většiny tematicky spřízněných snímků ale Zuřící býk rozhodně není příběhem sympatického snaživého outsidera (viz Rocky), ale komplikovaného a v některých ohledech doslova odporného člověka, s nímž kvůli jeho sklonům k agresivitě a přehnané žárlivosti rozhodně nebylo snadné vyjít. Film samotný je ale mistrovským dílem, které ovšem spíše než k tradičně laděným sportovním snímkům inklinuje k syrovým psychologickým studiím.