Režisér Václav Kadrnka získal na mezinárodním filmovém festivalu v Soluni za snímek Osmdesát dopisů cenu Stříbrného Alexandra a zároveň cenu mezinárodní kritiky FIPRESCI.
Téma
- Téma 16. 11. 2011V Česku marně hledal podporu, v Soluni bodoval
- Téma 16. 11. 2011Lovci hlav podle Nesboa jsou stylovým thrillerem, který sestřeluje pravidla žánru
V hlavní roli norského detektivního thrilleru Lovci hlav představuje Aksel Hennie úspěšného, ale komplexem méněcennosti trpícího hledače talentů, který si po večerech přivydělává okrádáním svých bohatých klientů. Poté, co se pokusí okrást záhadného dánského klienta, začne jít do tuhého.
- Téma 16. 11. 2011Češi rozumí západnímu světu i problémům světa třetího, říká dokumentarista Mareček
Radši si koupím jablko od souseda i bez nálepky bio. Přijde mi to lepší než platit nějaké nadaci, aby za mě kvůli tomu, že letím letadlem, vysadila stromy, říká Martin Mareček, režisér dokumentu pod sluncem tma o zavádění elektřiny do vesnice v Zambii.
- Téma 16. 11. 2011„Jsem v tom největší,“ říká herec, co v Potterovi zaměstnal 60 skřítků
Orlando (Od zvláštního zpravodaje MF DNES) - Říká se mu největší nejmenší herec na světě. Nebo nejmenší největší? Warwick Davis patří také mezi nejoblíbenější a nejvtipnější "potterovské" herce. A ve filmech o Harrym Potterovi hraje nemalé role, a to hned dvě.
- Téma 16. 11. 2011Odstíny Xaviera Baumaxy ve filmu Em a On
Praha /RECENZE/ – Kdo ještě nezná osobitého muzikanta Xaviera Baumaxu, má ideální šanci seznámit se s ním díky dokumentu Vladimíra Michálka Em a On. Nápaditý snímek režiséra filmů Je třeba zabít Sekala, Babí léto nebo O rodičích a dětech vznikl v cyklu Bez cenzury zaštítěného stanicí HBO a minulý týden vstoupil do kin.
- Téma 16. 11. 2011Odcházení v Londýně bez Dagmar Havlové
Londýn – V těchto dnech probíhá v Londýně 15. ročník festivalu českého filmu 2011 Made in Prague, který je letos ve znamení filmových adaptací literárních děl českých autorů. Jako hosty festival uvítal režiséry Juraje Herze, Ondřeje Trojana a Jiřího Suchého. Dagmar Havlová měla dnes uvést film Odcházení a zúčastnit se po projekci diskuse s diváky, ale na poslední chvíli se pořadatelům omluvila. Film ale uvede představitel hlavní role Josef Abrhám.
- Téma 14. 11. 2011Zoe Saldana je zpátky "na trhu"
Krásná herečka se po jedenácti letech rozešla s podnikatelem Keithem Brittonem...
- Téma 14. 11. 2011Když Lovci hlav hrají o tu svoji
Do výšky ho není mnoho (nějakých sto šedesát osm centimetrů), ale problémy má jako velkej chlap. Zadělal si na ně sám! Roger Brown má mindrák všech chlapíků hobitího vzrůstu, na které se dobře rostlá většina dívá svrchu, což v nich vzbuzuje (často neoprávněný) pocit, že své prckovství musí něčím kompenzovat.
- Téma 14. 11. 2011Mistrovský plán švorcáků z Toweru
Věřili mu a on je obral o všechny úspory, přivedl na buben, zbořil jejich plány, zničil jejich sny a sám dál spokojeně chrní ve svém luxusním střešním apartmá elitního rezidenčního hotelu Tower, kde žádný bejvák neseženete pod pět mega v dolarech. Naletěli mu a teď si buď hodí mašli, nebo mu šlohnou tajné prasátko a vezmou si, co jim patří. Jenomže k tomu potřebují plán, jenž nemá chybu! A také režiséra Bretta Ratnera, který konečně zabere a dá akční krimikomedii, co její jest.
- Téma 14. 11. 2011Záhady tohoto a jiných světů
Stalo se, že filmař vešel do jeskyně. Věděl zhruba, proč tam jde, i co ho tam čeká. Vstoupil tedy – a užasl. Užasl a s úžasem se také spokojil. Měl však štěstí a k tomu i jeden dobrý nápad. Štěstí v tom, že ona jeskyně, a zejména její výzdoba, byla velmi stará, a že právě on dostal zvláštní povolení být jediným mužem s kinoaparátem, jenž v ní smí natáčet. Nápadem, jak v omezených podmínkách – v situaci, kdy je třeba používat speciální studená světla, pohybovat se výhradně po speciálních chodníčcích, a kdy je přístup do jeskyně umožněn pouze čtyřčlennému štábu na časově omezenou dobu – vytěžit z krásy nástěnných maleb co nejvíce, pak bylo použití 3D ruční kamery.
- Téma 14. 11. 2011Všichni jsme tak trochu svině
Trocha homolkovské filozofie na úvod: rodina je základ státu a co je stát? No stát jsme přece my. Zdá se to být osvědčenou a léty prověřenou pravdou, přesto když člověk sleduje způsob, jakým se současná (pop)kultura vyrovnává s kritickým vyobrazením „kapitalismu po česku“, vznikají jisté pochyby. S určitou mírou přibližnosti lze konstatovat, že současný systém reprezentovaný ve filmech a seriálech vypadá buď jako odpudivé panoptikum oblud a dušínovských „fér“ typů (viz např. knedlíkový Hollywood Kajínek) nebo jako bezpohlavní karikatura kreslená žlučí (viz např. Vorlovo harakiri Ulovit miliardáře).
- Téma 14. 11. 2011Freak show za zvuků harfy
Do hlavní soutěže festivalu v Benátkách vybraný snímek Černá Venuše vcelku dobře zapadá do té části distribuční nabídky AČFK, která jako by cílila v první řadě na osvětu. Dílo Abdellatifa Kechicheho není – podobně jako třeba Kvílení (2010, režie Rob Epstein a Jeffrey Friedman) – svou formou vyloženě zastaralé, ale až příliš ho ovládá nutkání „něco říct“ nebo přímo poučit. Jistě ne prvoplánově – naopak, dvouapůlhodinový snímek prozrazuje vizi i režijní kontrolu – ale přece jaksi didakticky. „Jo, chovali se hrozně, k té prdelaté Afričance. Ale nakonec se to vyžehlilo; pozdě, ale přece.“
- Téma 12. 11. 2011Slavné propadáky: Planeta pokladů
U Disneyho si na propadáky nikdy moc nepotrpěli. Svého času se jim však povedly hned dva. Prvním byla Atlantida: Tajemná říše (2001), která ještě něco málo studiu vrátila. Tím druhým (fatálnějším) byla o rok později vesmírná variace na Ostrov pokladů Roberta Louise Stevensona Planeta pokladů.
- Téma 12. 11. 2011Saša Dlouhý: „Třeba bouráním Trafačky začne jinej příběh.“
Potápěl se s velrybami, natáčel v Šanghaji. Před lety se spolu s Romanem Vávrou potopil do tajuplných vod undergroundového umění, které se zrodilo ve vysočanské Trafačce. Dokument Trafačka – Chrám svobody, který se tak trochu vymkl kontrole, měl včera premiéru v pražském Bio Oko. My vám přinášíme rozhovor s režisérem Sašou Dlouhým.
- Téma 12. 11. 2011Kdo zaplatí české filmy? Zpravodajské servery ne, i když se toho bály
Peněz na filmy je málo, na tom se shodnou všichni. Jenže kde je sehnat? Krátce poté, co bylo schváleno, že do fondu na podporu české kinematografie budou přispívat i komerční televize, začali panikařit provozovatelé internetových serverů. Důvod? Připravovaná novela zákona prý cílí také na ně.