Nejvíce divácké pozornosti o svátcích přitahovaly filmové klasiky. I během odpoledne vysílané počiny jako Lotrando a Zubejda, Princezna se zlatou hvězdou, Jak vytrhnout velrybě stoličku či Jak dostat tatínka do polepšovny se díky tomu pohybovaly okolo milionové hranice diváků. Své příznivce si ovšem získaly i moderní tuzemské fláky. Typickým příkladem je film Krakonošovo tajemství, jenž byl poprvé odvysílán o Vánocích před dvěma lety a bývá označován za jednu z nejlepších pohádek posledních let. O tom, že tento počin získává léty stabilní popularitu, vypovídá i páteční sledovanost. Charismatického Krakonoše v podání Davida Švehlíka sledovalo přes 1,2 milionu lidí a nad konkurencí zvítězil s obřím náskokem. Prima přitom kontrovala s nestárnoucí Šíleně smutnou princeznou, tu si však zapnulo pouze 451 tisíc lidí. Krakonošovo tajemství se tím může řadit mezi nejúspěšnější pohádky celého týdne.
Lid dá ovšem stejně nejraději přednost klasice, zejména když v ní Petr Máchal a čert Janek nahání do pekla hříšníky v čele s Dorotou Máchalovou. Jedna z nejlepších českých pohádek všech dob se těší nesmírné popularitě, což ukázala její sledovanost na druhý svátek vánoční. Snímek si nenechalo ve čtvrtek na České televizi ujít necelých 1,8 milionu diváků starších 15 let. Stal se tak třetím nejsledovanějším filmem během vánočních svátků, více diváků přilákal už pouze druhý Anděl páně a štědrovečerní Tři princezny.
Na Boží hod se představila druhá letošní pohádková premiéra. Slovenské Čarovné jablko sesbíralo výrazně pozitivnější ohlasy než negativně přijaté Tři princezny a došlo si také pro slušný úspěch. Přímo v televizi film zapnulo přes 1,6 milionu lidí, s odloženou sledovaností pak toto číslo poskočilo na 1,86 milionu. Slováci tedy berou v pořadí nejsledovanějších pohádek minulého týdne pomyslnou bramboru, což rozhodně není špatná vizitka. A na rozdíl od bojovných princezen diváci od Čarovného jablka většinou neodcházeli nespokojeni.
Prvenství mezi nejsledovanějšími pohádkami týdne si přivlastnily Tři princezny. Jak už jsme ovšem psali minulý týden, výhra je to spíše hořkosladká. Přímo na Štědrý den se na pohádku dívalo 1,9 milionu diváků starších 15 let, což je nejslabší výsledek štědrovečerní pohádky od roku 2010. Toto číslo nakonec díky odložené sledovanosti a mladším divákům stouplo dle dat České televize na 2,36 milionů, což už je výsledek podstatně veselejší. I přesto za sebou zanechala pohádka velké rozpaky, zejména kvůli silnému odporu ze strany diváků.
Jak již bylo řečeno, tak silně bodovaly i oba díly populárního Anděla Páně od Jiřího Stracha. První díl přilákal den před rozbalováním dárků přes 1,4 milionu diváků. Druhý díl se pak stal po Třech princeznách druhou nejsledovanější pohádkou vánočních svátků. V televizi ho na Štědrý den zapnulo necelých 1,8 milionu diváků, s odloženou sledovaností to však dělalo 2,09 milionů pohádkových nadšenců, kteří si už jistě přejí, aby se co nejdříve konečně začal natáčet třetí díl. Divácká poptávka by evidentně pořád byla.