Toužíte si zkrátit čekání na Vánoce sledováním béčkového sci-fi nejen bulharské koprodukce, ale nemůžete si vybrat? Voyo to udělalo za vás a zvolilo zástupce více než reprezentativního. S vyholeným Antoniem Banderasem v hlavní roli.
V roce 2044 se Země vlivem slunečních erupcí nachází na pokraji zkázy, značná část lidstva již vymřela a povrch zamořuje radiace. Životně důležitými pomocníky lidí se stali roboti řídící se upravenými Asimovovy zákony robotiky: neublížit člověku a svévolně se nemodifikovat. Jak ale zjišťuje Jacq, pojišťovák v jedné z firem vyrábějících roboty, někteří mechaničtí humanoidi již schopností autonomie disponují. Jacq si tak musí vybrat, na čí stranu se postaví.
Diváci a divačky, které tato archetypální sci-fi zápletka ještě nezačala nudit, se u Automaty můžou bavit minimálně její laciností a opakováním žánrových klišé.
Nabil Ayouch, režisér filmu Casablanca Beats, v roce 2011 soutěžil se svým snímkem Boží koně zabývajícím se islámským terorismem v Casablance o cenu Un certain regard na festivalu v Cannes. Sice neuspěl, ale po deseti letech se na festival vrátil s dalším příběhem z Casablancy, tentokrát dokonce do hlavní soutěže.
Bývalý rapper Anas začíná pracovat jako lektor v kulturním centru uprostřed dělnické čtvrti marocké metropole. Mladé svěřence si brzy získá svým přístupem a vášní k muzice. Právě hudbou se následně mladí Maročané snaží bojovat proti tradicionalismu a omezování svobody slova.
Přes svou sociální i politickou kritiku Casablanca Beats představuje snímek plný pozitivní energie a mladistvé dynamiky. Režisér ho navíc natáčel ve skutečném kulturním centru, které o pár let dřív spolu se svou nadací sám založil.
O rok dříve, než se hvězdný Dwayne Johnson poprvé objevil v sérii Rychle a zběsile, sehrál hlavní roli v jiném filmu spoléhajícím v první řadě na akci a automobilové honičky. Rychlejší režiséra George Tillmana jr. asi málokoho pohltí víc než ikonická franšíza, avšak fanoušky Rocka či žánru s velkou pravděpodobností neurazí.
James Cullen má po propuštění z vězení, kde strávil deset let, jediný cíl – pomstít svého bratra, jenž zemřel při loupeži, která Jamese dostala do vězení. S revolverem v jedné a seznamem jmen ve druhé ruce tak nasedá do svého Chevroletu Chevelle z roku 1970 a vyráží na vražednou jízdu. Samotnému mu ale jdou po krku muži zákona i tajemný nájemný zabiják.
Jiří Arvéd Smíchovský patří mezi děsivě fascinující postavy české historie. Možná nejvzdělanější Čech své doby, který získal doktoráty z práva, teologie a filosofie na nejprestižnějších evropských univerzitách, aktivně praktikoval okultismus, spolupracoval s nacisty a po komunistickém puči dostal křivým svědectvím na šibenici desítky lidí.
Příběh novodobého doktora Fausta zaujal celovečerního debutanta Vojtěcha Maška natolik, že na jeho motivy vytvořil v českých poměrech vybočující a formálně netradiční historický film. K ruce si pro tento účel vzal jednu z nejschopnějších českých střihaček Hedviku Hansalovou a filmovým divákům a divačkám méně známého divadelního herce Michala Kerna. Zejména díky nim je výsledný tvar zvláštně enigmatickým dílem pracujícím s variacemi, pocitem déjà vu a teatrálností života i totalitních režimů.
Historických filmů chrlí současná česká kinematografie přespříliš, kdyby byly všechny jako Arvéd, šlo by to snášet alespoň o trochu líp.
Kinolog: Sex za socialismu nám kazili patriarchální fotříci. Jinak byl možná lepší než teď
Česká televize ukrývá jeden ze svých nejlepších dokumentárně vzdělávacích pořadů jen na webu a nevysílá ho celoplošně. Osmidílná Kronika orgasmu o dějinách sexuologie v Československu bude bavit mladší i starší publikum.