Vladimír Dlouhý byl bezpochyby mimořádně talentovaný a schopný herec. Tolik pieta, kterou by nebylo dobré zanášet recenzi detektivky Domina, jež se shodou okolností stala jeho vůbec posledním televizním počinem.
Absolutně netuším, kdy a jak vznikl scénář Dominy. Svým tématem, půdorysem i planým moralizovaním ale jakoby vypadl z 90. let, na která by bylo dobré v mnoha ohledech spíš zapomenout, než je resuscitovat. Tehdy také mezi filmaři frčely erotické salóny, tehdy také tvůrci fabulovali neuvěřitelné propletence a tehdy také poněkud prvoplánově tepali do zkažené morálky velkopodnikatelů, bulvárních médií, zkorumpovaných radních a kdo ví čeho ještě. Nahot na prodej, Ještě větších blbců a Playgirls ale, zdá se, ještě nebylo dost, proto přibyla Domina.
Kapitánu Broučkovi (Michal Dlouhý) přejeli matku. Nadporučík Jaroslav Falta (Vladimír Dlouhý) má spadeno na tajemníka městského úřadu Kůrku (Tomáš Töpfer), neboť mu kdysi přebral půvabnou spolužačku, dnes zubařku Martu Kůrkovou (Markéta Hrubešová).
Vedle toho oba kriminalisté ještě vyšetřují vraždu místní podnikatelky Hálkové, jež provozovala se svým těžce nemocným mužem (Josef Jurásek) erotický salón. Zatímco Hálková byla kdesi zardoušena a v kostýmu dominy mrtvá dopravena na zubařské křeslo MUDr. Kůrkové, rakovinou zesláblý Hálek tu samou noc zemřel v nemocnici na infarkt. Kůrka týrá Kůrkovou, ta to mlčky snáší. Provozní bordelu Kouble (Pavel Nečas) spal s Hálkovou za tichého souhlasu nemocného Hálka, ale teď spí s mladičkou šlapkou/medičkou Veronikou (Simona Koudelová). O prosperující hampejz usiloval jak on, tak Kůrka...
Tolik zápletka, v níž - jak už se asi správně bojíte - vše souvisí se vším.
Hlavní problém Dominy? Řídký příběh versus neuvěřitelná spousta náhod a nehod a vztahů propletených tak, že by neslušely ani parodii. Režisér Jiří Svoboda (Sametoví vrazi) se sice snažil kouzlit, jak jen to jde (porcovaný obraz, důraz na práci policejních techniků...), jenže kde nic není, ani ostřílený řemeslník neukradne. Navíc silné vnitřní rozpory v příběhu nechtěně zdůraznil i tím, že do filmu obsadil vedle herců první ligy (ještě víc než Vladimíra bych tentokrát vyzdvihl Michala Dlouhého) spoustu herců méně zkušených, nejistých a občas snad až amatérských. Místo vyšší autenticity, o kterou snad tímto krokem usiloval, zesílil leckterou nepravděpodobnost, kterou se pak se střihačem Janem Mattlachem marně snažili zamést pod koberec tím, že obraz dělili častěji než bylo žádoucí a účelné.
Televizní Domina tak v zásadě vypadá jako skutečná domina. Vypadá hřmotně, slibuje spoustu adrenalinu a zážitků, ve skutečnosti to je ale jen nějaká mamina od plotny, co se snaží něco předstírat, ale moc jí to nejde.