Tržby v českých kinech: Tři bratry vidělo přes 400 tisíc diváků. Hudební pohádka vládne letošnímu žebříčku.

Tržby v českých kinech: Tři bratry vidělo přes 400 tisíc diváků. Hudební pohádka vládne letošnímu žebříčku.
Tři bratři
Minule jsme psali o tom, že Třem bratrům dochází dech. Tentokrát byl víkend na diváky bohatší, návštěvnost rostla téměř všem snímkům žebříčku Top20. Na Tři bratry přišlo o pátém víkendu, kdy je snímek v kinech, 25.007 diváků. Za lístky zaplatili 3.186 milionu korun. Jde o nárůst 23%, ale důležitější je skutečnost, že hudební pohádka Jana Svěráka vládne z pozice divácky nejúspěšnějšího snímku českých kin roku 2014. Na kontě má 404.442 shlédnutí a tržby 51.241 milionů korun. Tím se film vyšvihl nad animák Jak vycvičit draka 2. Tedy v rámci diváků (druhého Draka vidělo "jen" 387 lidí), celkové tržby má Škyťák a spol. o zhruba 550 tisíc korun vyšší než Tři bratři.
Fakjů pane učiteli
Že se úspěšný snímek může zrodit i u našich západních německých sousedů dokazuje komedie Fakjů pane učiteli na druhém místě žebříčku. Distributor okořenil název snímku a vyslal ho do kin v příhodné době konce prázdnin a začátku školního roku. O tomto víkendu snímek vidělo 14.058 diváků, za film zaplatili 1.89 milionu korun. Snímek směle konkuruje obdobným americkým komediím, které ale kvůli angažmá hereckých hvězd stojí o poznání víc.
Eva Green
Eva Green | Dimension Films
A netýká se to jen komedií, ale i komiksem inspirovaného snímku Sin City: Ženská, pro kterou bych vraždil. Pokračování kultovního filmu (a samozřejmě i komiksu) finančně propadlo. U nás snímek o víkendu shlédlo 10.237 diváků, tržby činily 1.54 milionu korun.
Želvy Ninja
Želvy Ninja (2014) | Paramount
Milionovou hranici tržeb přeskočily i Želvy Ninja (1.11 milionu korun, 7.467 diváků) a čtvrteční novinka, animák pro nejmenší Pošťák Pat (1.045 milionu korun, 9.125 diváků). Distributor jistě čekal lepší čísla od sci-fi snímku Dárce (976 tisíc korun, 7.330 diváků), který vstoupil do kin taktéž ve čtvrtek a minimálně po formální stránce přináší v rámci žánru zpestření. Na solidním patnáctém místě se drží dokument Století Miroslava Zikmunda (2014). Osudy slavného cestovatele shlédlo ve 32 kinech 2.955 diváků. Za lístky zaplatili 337 tisíc korun. Na dokumenty se obecně do kina moc nechodí. Což je minimálně v případě tohoto díla docela škoda.
Miroslav Zikmund
Miroslav Zikmund oslavil 101 let! | Bioscop
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.