Tržby v českých kinech: Tři bratři se mohou stát divácky nejúspěšnějším filmem roku 2014!
Tři bratři (2014) válí. Za necelé tři týdny od uvedení do kin přišlo na pohádku Jana Svěráka přes 334 tisíc diváků. Dyk, Klus, Piškula a písničky zanedlouho stáhnou druhý díl animáku Jak vycvičit draka z první příčky letošních tuzemských tržeb. A i kdyby závěrečný díl Hobita v prosinci letošního roku pobláznil více fanoušků než novinka Jana Svěráka, nemají se tuzemští tvůrci rozhodně za co stydět.
Tři bratři vládnou tuzemskému žebříčku tržeb již třetí víkend v řadě. Tentokrát na pohádku přišlo 50.887 diváků, kteří v pokladnách nechali 6.49 milionu korun. Za necelé tři týdny (když nepočítáme pár projekcí v těch předpremiérových) na film přišlo už 334.342 diváků, tržby činí 42.54 milionu korun.
Dyk, Klus a Piškula Škyťáka a Bezzubku skoro jistě předeženou. | CinemArt
Letos byl prozatím úspěšnější jen animák Jak vycvičit draka 2 (2014), který aktuálně létá na 8. místě žebříčku a čísla má následující: 378.495 diváků, tržby 50.70 milionu korun. Má nicméně celých osm promítacích týdnů k dobru. Berme za hotovou věc, že Tři bratři animovaného draka trumfnou. Nemají ovšem zdaleka vyhráno. V prosinci totiž vstoupí do kin závěrečný díl Hobita: Bitva pěti armád (2014).
Ian McKellen
Naberou Tři bratři dostatečná čísla do "foroty", aby to Hobitovi znesnadnili? Druhý díl Hobita: Šmakova dračí poušť (2013) loni za stejnou dobu co Tři bratři, tedy za necelé tři týdny, utržil přes 70 milionů korun. Na fantasy snímek za tu dobu přišlo přes 460 tisíc diváků. Vzhledem k tomu, že letos v prosinci půjde o závěrečný díl série, dají se očekávat čísla ještě vyšší. Ale i kdyby SvěrákoviTři bratři skončili "až" druzí, půjde o nebývalý úspěch tuzemské kinematografie. Takový, na jaký dlouho nikdo nenaváže.
Druhé místo žebříčku víkendových tržeb patří německé komedii Fakjů pane učiteli (2013). Využil distributor "kritického" víkendu před začátkem školy k tomu, aby z otrávených studentů vybral nějaký ten peníz? Na bláznivý snímek přišlo o premiérovém víkendu 22.512 diváků. Za vstupenky zaplatili téměř 3 miliony korun. Čísla jsou srovnatelná s americkými komediemi. Je ovšem třeba zmínit, že byl film uveden do úctyhodných 90 kin.
Třetí skončily filmové Želvy Ninja (2014), kterým se krunýře splaskly na
Želvy Ninja | Paramount
poloviční velikost. 19.607 diváků a tržby 2.87 milionu korun o druhém víkendu? Slabota. Z pohledu tvůrců ale nejde o propadák, protože v USA a ve světě želváci nebývale vydělávají. Litovat tedy může "jen" český distributor, který od uvedení filmu jistě čekal víc.
Sex Tape | Columbia/TriStar
Čtvrté místo a další nemastný-neslaný výsledek. Sex Tape (2014) je komedií, v níž Cameron Diaz souloží s Jasonem Segelem před videokamerou. Prvoplánová nahota ani kdysi populární Cameron netáhnou. O druhém víkendu na film přišlo 11.635 diváků, kteří v pokladnách nechali 1.61 milionu korun. Další zbytečná rádobykomedie.
Žebříček pěti nejúspěšnějších filmů uzavírá další čtvrteční novinka, pátý díl nekonečné taneční série Let´s Dance s podtitulem All In (2014). 10.081 diváků zaplatilo za projekci snímku 1.30 milionu korun.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.