Tržby: Američané jsou v moci ďábla a utrácejí ve velkém
Vážně bych chtěl být ve vedení společnosti Paramount. Nejenže se napakovala na sériích Shrek, Iron Man a Transformers (což všechno nejsou vyschlé studny), navíc podchytila hlad veřejnosti po realisticky vypadajících hororech. Dosavadní tři díly Paranormal Activity nestály ani deset milionů dolarů a po celém světě trhly přes půl miliardy. Tomu se říká pohádkový obrat! Protože jen z duchařin se žít nedá, přichází vymítačský Ďábel v těle (2012). Trailery nepůsobily marně, hodnocení je bohužel extrémně špatné (pouhých 7% na Rottentomatoes je téměř ostudných, i v rámci žánru).
V případě hororů si naštěstí pro studio publikum nikdy nelámalo hlavu s tím, co říkají kritici v recenzích. A Ďábel v těle to potvrzuje. Během premiérového víkendu urval 34.5 milionů dolarů, přičemž stál směšný jeden milion. To znamená nejen první místo, ale i jasný příslib letité hororové série.
Na druhé místo musela po několika týdnech ustoupit Mission: Impossible – Ghost Protocol (2011), která již dokázala v koutech celého světa nastřádat 458 milionů dolarů. Cruise se musí tetelit blahem. Na trojce Sherlock Holmes: Hra stínů (2011). "Stíny" sice zažily pomalejší start, než jednička, i přesto již vydělaly třetinu miliardy. Diváci si přeci jen nakonec na charismatického detektiva vzpomněli a o trojku se nejspíš bát nemusíme. Na čtvrté pozici Muži, který nenávidí ženy (2011) Davida Finchera. Výborně hodnocenému thrilleru diváci pomalu přicházejí na chuť. Rekordy netrhá, propadá se pomalu. Pokud to takhle půjde dál, nakonec si Sony na své přijde.
Na pětce vřískají Chipmunkové, kteří to mají jen krůček od dvou set milionů celosvětově. To je pořád výrazně méně, než kolik vydělaly předchozí dva díly, možná to ale studiu bude stačit, aby sérii drželo při životě.
Na šesté pozici diváky přehlížený Válečný kůň (2011) Stevena Spielberga. Na sedmičce obstojně vydělávající rodinná dramedy Koupili jsme zoo (2011). Na osmém místě ve Státech prodělávající Tintinova dobrodružství (2011). Na devítce špionský thriller Jeden musí z kola ven (2011), který po měsíci omezené distribuce expandoval do 850 kin a hned je z toho téměř 6 milionů.
Desítku tento víkend udržel Šťastný Nový rok (2011), který v USA sice nedokázal zopakovat úspěch Na sv. Valentýna (2010), ve světě ale nestrádá. Dost možná se dočkáme další laciné romantické mozaiky. Brrr.