Tržby: Prodloužený víkend nepřál novinkám, Cruiseova mise se drží na špici

Tržby: Prodloužený víkend nepřál novinkám, Cruiseova mise se drží na špici
Muži, kteří nenávidí ženy | Kinobox
Tentokrát budou čísla lehce zmatenější, neboť o vánočním období jsou filmy nasazovány do kin v různých dnech, takže někomu se víkendové tržby počítají od pátku, někomu od soboty a někomu od neděle. My se v našem článku zaměříme na dny od pátku do pondělí. Z tohoto souboje v rámci čísel nejlépe vyšla premiéra Mužům, kteří nenávidí ženy (2011). Ti si během svého openingu zapsali 19 milionů a skončili na čtvrém. Není to zrovna ideální start pro výborně hodnocenou podívanou za 90 milionů, ale The Social Network (2010) startoval před rokem s podobným číslem a nakonec to snímek dotáhl na 96 milionů jen na domácích tržbách. Třeba se to povede i tentokrát.
Rooney Mara, Daniel Craig
Muži, kteří nenávidí ženy | Kinobox
Druhou nejúspěšnější premiérou víkendu byla Tintinova dobrodružství (2011). Tintin skončil na páté pozici s 16 miliony, což je pro podobný velký projekt vyloženě slabé číslo. Tintin nicméně nemá v Americe žádné zázemí, takže se to tak nějak čekalo. Ve světě má naštěstí už čtvrt miliardy a možná ještě zapracuje šeptanda a nějaký týden se Tintin v US kinech udrží. Uvidíme. Na šestce novinka Camerona Crowea Koupili jsme zoo (2011), což je jakási dramedy o rodině, která jede na venkov a tam začne renovovat upadlou zoo. Film se dočkal spíše průměrných recenzí, čemuž odpovídá utržených 15 milionů. Sice až na sedmičce skončil Válečný kůň (2011), byl nicméně nasazen jen do 2376 kin a promítal se až od neděle. Utržených 15 mega i přesto není žádné terno. Mohlo to být klidně jednou tolik.
Na osmém místě poslední novinka, mimozemská Černá hodina (2011), která aspiruje na nejvysmívavější invazi letošního roku. 5 a půl mega neoslní, Černá hodina se ale také promítala až od neděle a protože stála jen 30 milionů, je pravděpodobné, že se celosvětově bez problémů zaplatí.
Černá hodina
Černá hodina | Bontonfilm
No a jak si vedly hity minulého týdne? První pozici obhájila Mission: Impossible 4 (2011) se solidními 46 miliony. Na domácích tržbách to zatím dělá 78 mega, plus dalších 140 ze zbytku světa. Megahit to pořád není, šance na Cruisův návrat na výsluní ale žijí. Snímek se těší výborným ohlasům. Na dvojku ustoupil Sherlock Holmes: Hra stínů (2011), který si na konto připsal 31 milionů. Oproti minulému víkendu zaznamenal Sherlock minimální propad v tržbách, i tak je ale jisté, že úspěch svého předchůdce nezopakuje. Na trojku se posunuli Alvin a Chipmunkové 3 (2011), kteří tentokrát z nešťastných rodičů vydolovali 20 milionů. To znamená pouhý 14% propad oproti minulému víkendu. Oni snad fakt vydělají a ta série neskončí.
Žebříček tentokrát uzavřel na devítce Šťastný Nový rok (2011) a na desítce Děti moje (2011). Tím máme letošní premiéry v amerických kinech uzavřené. Bylo na se co dívat, tak doufejme, že příští tomu nebude jinak!
Kompletní žebříček víkendových tržeb naleznete zde.