Volný remake Draculovy dcery sleduje boj excentrického Van Helsinga (Peter Fonda), který za trochu neochotné pomoci svého synovce (Martin Donovan) svádí boj s dcerou svého ikonického nepřítele, zesnulého hraběte Draculy (taktéž Peter Fonda, pokud film zrovna nepoužívá záběry z BrowningovaDraculy). Nihilistická upírka Nadja (Elina Löwensohn) má ale trochu jiné cíle a netouží vzkřísit mrtvého otce. Snímek produkoval David Lynch a jeho vliv je na vyprávění trochu znát. Černobílý obraz evokující horory třicátých let je dějištěm pro střídání hororových scén s černohumornými momenty, za něž vděčíme výbuchům náhlé absurdity. Nezávislý kousek by rozhodně neměl ujít žádnému fanouškovi, byť jen jako zábavná podivnost.
Poslední výdělečný film Johna Carpentera představuje partu profesionálních lovců upírů, kteří narazí na nečekaně silného soupeře. Přiznaně béčkový horor šmrncnutý westernovou estetikou a podvratnými motivy se vzpírá tehdejšímu obrazu upírů coby romantických polobožských figur a pojímá je jako zvířecí monstra nebo démonické entity. Proti nim staví charismatického hrdinu Jacka Crowea (James Woods), profesionála s chováním řeznického psa, který zachraňuje svět před Janem Válkem, upírem s českými kořeny (Thomas Ian Griffith). Film měl premiéru ve stejný rok jako Blade a zanikl v jeho stínu, přestože s upírským mýtem pracuje o něco nápaditěji.
Jedním z častých motivů upířích filmů je boj s náhlými krvelačnými touhami, což tematizuje i tento černobílý nadpřirozený thriller. Kathleen (Lili Taylor) je napadena upírkou a začne pociťovat nutkavou touhu po krvi. Během jednoho z lovů se střetne s Peinou (Christopher Walken), upírem, jenž se snaží svou „závislost” potlačit. Režisér Abel Ferrara (Poručík) má cit pro zasazení svých příběhů do velkoměsta plného špíny, hnusu a slizkých narkomanů a Závislost není žádnou výjimkou. Metafora vampirismu coby drogové závislosti je využita k podobenství o zlu, jež drogová závislost a její následky představují.
Než upíry stínal mečem Blade a porcoval Zaklínač, tasil na ně šavli kapitán Kronos. Bývalý voják Kronos (Horst Janson) v doprovodu hrbatého profesora Grosta (John Carter) křižuje Anglii 19. století a vyhledává a následně popravuje stvůry, které z lidí vysávají životní sílu. Snímek přitom kombinuje nadpřirozenou detektivku, historický horor a western a výsledný mix je proklatě zábavné sledovat. V kinech se však film neosvědčil, a tak si producenti studia Hammer museli nechat zajít chuť na rozběhnutí plánované franšízy. V roce 2017 se však Kronos dočkal pokračování v podobě komiksu.
Remake stejnojmenného hororu z půlky osmdesátých let je v zásadě upíří variací na Okno do dvora. Teenager Charley (Anton Yelchin) zjistí, že jeho soused Jerry (Colin Farrell) je upír. S pomocí televizního okultisty Petera Vincenta (David Tennant) se snaží zachránit své okolí před nadpřirozenou bestií. Zábavná triková jízda plná působivých monster navazuje na vlnu, kterou mnoho let předtím začala Buffy, přemožitelka upírů. Colin Farrell navíc propůjčuje svému upírovi neuvěřitelné charisma a činí jej jedním z nejpamátnějších upířích padouchů vůbec.
Bram Stoker nenapsal pouze Drákulu. Britská hororová komedie staví na surrealistických momentech, ujetém humoru a chemii mezi dvěma hlavními protagonisty, které hrají Hugh Grant a Peter Capaldi. Ti se musejí vypořádat s šarmantní Lady Marsh (Amanda Donohoe), upírkou, která je zároveň humanoidní had a snaží se oživit dávné monstrum.
Adaptace ponurého komiksu Stevea Nilese a Bena Templesmitha se odehrává v odlehlém městečku za polárním kruhem, kde noc trvá 30 dní. Taková noc právě nastává a ti, kteří neodjedou za slunečním světlem, čeká nevídaný problém. Městečko Barrow si totiž vyhlédne parta upírů, která zde hodlá pořádat měsíc trvající mejdan. Upíři jsou přitom pojímáni jako částečně ferální monstra, která připomínají lidské bytosti jen zevnějškem. Zároveň mluví vlastním jazykem, což je činí ještě odlidštěnější a nekomunikativnější. Tvůrci si dali opravdu záležet, aby proti hrdinům stály animální stvůry, které více než tradiční sání krve zajímá brutalita, již jejich špičaté zuby způsobí.
Kombinace prvků upířího hororu a filmu noir začíná ve chvíli, kdy je katolický kněz Sang Hyun (Kang-ho Song) omylem infikován upíří krví. Kvůli své víře a obecně dobré povaze se snaží své impulzy krotit a živit se tak, aby nikomu neublížil. Pak ale pozná Tae-ju (Kim Ok-bin), dívku, kterou její macecha vychovala jako služku a nevěstu pro svého vlastního syna. Těžce zkoušený upír se rozhodne dívce pomoci způsobem, jenž ohrožuje jeho pevné zásady. Události navíc naberou pěkně strmý spád. Snímek je volně založený na románu Émila Zoly Tereza Raquinová.
George A. Romero netočil filmy jen o zombicích, mezi jeho filmy patří také tento sedmdesátkový thriller, jehož hrdinou je mladý upír. Nebo to alespoň tvrdí. Martin přepadává ženy, omračuje je drogou a pomocí žiletky se dostává k jejich krvi. Nic kolem jeho osoby nenaznačuje, že je upírem, kromě jeho touhy po krvi a jeho vlastních tvrzení. Divák zůstává ve věčné nejistotě, umocněné tím, že Martin by byl pro diváka mnohem snesitelnějším monstrem, kdyby nebyl člověkem.
Celovečerní debut Guillerma del Tora (Blade 2, Hellboy) představoval faustovský horor o postarším starožitníkovi Grisovi (Federico Luppi), jemuž se do rukou dostane podivný artefakt – mechanický skarab obsahující podivný organismus. Skarab Grise kousne, nasaje jeho krev a vstříkne mu do žil látku, po níž se cítí mladší a silnější. A hladovější. A čím dál méně jako člověk. Po přístroji navíc pase také bohatý průmyslník, který je pro stroj na mládí ochoten překročit nejednu mez. Del Toro vystavěl film se svou typickou vizuální formou na motivu děsivé přeměny a její ceny. Přitom si klade otázku, co vše je potřeba obětovat pro lepší život, a zda to ještě lepší život je. Atmosférickou pecku by si měl doplnit každý hororový fanoušek.