Upírem Nosferatu Eggers nekončí. Vyhledávaný režisér chystá historický nářez
Talentovaný hororový tvůrce Robert Eggers už třikrát dokázal, že pro psychedelické pecky má prostě cit. Za chvíli to uvidíme i v jeho remaku klasiky Nosferatu, která má už teď na kritickém webu Metacritic skóre 82 %, zatímco na Rotten Tomatoes štědrých 90 % pozitivních recenzí. Otázkou je, kam se budou cesty Eggersova tvůrčího ducha ubírat dál. Nosferatu byl jeho srdcovým projektem, který studio třikrát zavrhlo. Když už jej ale konečně natočil a navíc s viditelnou kvalitou, dostává se do pozice filmaře, jenž si své projekty může pečlivěji vybírat.
Eggers začal svou kariéru folk horrorem Čarodějnice, který do filmového povědomí dostal Anyu Taylor-Joy, pokračoval skličujícím psychologickým hororem Maják a naposledy bodoval se surrealistickou variací na conanovky s názvem Seveřan. Duševně narušení hrdinové, zkreslené a nejasné vnímání reality a navození dojmu nepochopitelného zla číhajícího ve stínech se postarali o Eggersovu reputaci, která teď remakem otce všech hororových klasik nabyla na intenzitě. Jeho fanoušci navíc mohou jásat.
„Mám rozdělaných pět projektů, protože nikdy nevíte, co bude fungovat, co lidi osloví a co studio nezatrhne. Nosferatu zatrhli třikrát. Už jsem myslel, že budu dělat jiný film, který už mi zamítli dvakrát místo Nosferatu, prostě nikdy dopředu nevíte. Musíte toho mít rozdělaného víc,” vysvětluje Eggers, o něhož je mezi studii čím dál větší poptávka.
Podle svých slov má hotový scénář ke středověkému spektáklu Knight, co byl dvakrát pozdržen. Zároveň pracuje na minisérii Rasputin, je měla být v produkci už v roce 2017, než mu studio náhle dalo stopku. Oba projekty znějí jako ideální materiál pro další atmosféricky hutnou a žánrově zase trochu odlišnou podívanou. V každém případě se můžeme těšit na lednovou premiéru Nosferatu, který slibuje slušnou surrealistickou noční můru.