„Natočíme smrt v přímém přenosu?" Olympijský masakr útočí na Oscary v znepokojivém traileru

„Natočíme smrt v přímém přenosu?" Olympijský masakr útočí na Oscary v znepokojivém traileru
Mnichov 1972 | Constantin Film
Pojetí vycházející z faktů a reálných záznamů přichází necelých dvacet let po premiéře pozoruhodného thrilleru Mnichov, v němž Steven Spielberg vrhal pozornost zejména na odvetnou akci Izraelců, potažmo na vyplývající myšlenky o nekonečné zacyklenosti odplaty a jejího dekadentního efektu na duše vykonavatelů. Už v tomto filmu, nominovaném na pět Oscarů, se zacházelo se zmnoženými hledisky přímých aktérů olympijského masakru, objektivů přítomných novinářů i emotivně reagujících konzumentů jejich živého vysílání v různých částech světa.
Mnichov 1972
Mnichov 1972
AI
69%
Novinka od režiséra Tima Fehlbauma (sci-fi thrillery Tides a Výheň) dle upoutávky setrvá výhradně s nacionálně neutrálními žurnalisty v době, kdy sportovní událost pokračuje navzdory teroristickému činu, jehož dosah televizní kamery rozšiřují a zavdávají prostor otázce, komu tenhle přenos vlastně náleží? Hlavní postavy, ponořené do přesvědčivých retro reálií a odpovídajících obrazových filtrů, ostatně samy začínají tápat, jestli mediální pokrytí útočníkům z organizace Black September spíš nenahrává.
Mnichov 1972: trailer | CinemArt
Prostorová orientace kolem místa činu, z něhož se mohou každou chvíli ozvat další fatální výstřely, z filmu bezpochyby udělá prožitek katastrofických žánrových rozměrů, který naléhavostí morálních rozhodnutí a pracovní zodpovědnosti hladce převýší více investigativní novinářská dramata jako Všichni prezidentovi muži nebo Akta Pentagon. Tohle „Psí odpoledne naruby“, vsazené do viditelně nadčasové a nezhojitelné události, může strhující formou podávat společensko-politický komentář i psychologičtější zamyšlení nad percepcí a veřejnou prezentací útrpné zkušenosti.
Oficiální synopse konkrétně hovoří o příběhu mladého ambiciózního producenta Geoffa (John Magaro), jenž se snaží dokázat své schopnosti šéfovi, legendárnímu televiznímu manažerovi Roone Arledgeovi (Peter Sarsgaard). Spolu s německou tlumočnicí Marianne (Leonie Benesch) a mentorem Marvinem Baderem (Ben Chaplin) se Geoff nečekaně ujímá vedení živého vysílání. Jak se hlediska mění, čas ubíhá a šíří se protichůdné zvěsti, zatímco životy rukojmích visí na vlásku, Geoff čelí těžkým rozhodnutími a zároveň se vypořádává s vlastním morálním kompasem.
Mnichov 1972
Mnichov 1972
Mnichov 1972
Mnichov 1972
Mnichov (2005)
První ohlasy víceméně obdivují soudržně uchopené vyprávění s podnětnými myšlenkami a přesnými herci, jimž svým renomé vévodí zkušený Sarsgaard. Činit se ale má zejména Magaro, jednačtyřicetiletý nenápadný tahoun poetické První krávy se zkušenostmi z mnoha kvalitních áčkových produkcí. Mnichov 1972 má našlápnuto k pověsti souznící s novinářským klenotem Spotlight, který si před devíti lety překvapivě nárokoval Oscara za film roku. Konkurence bude letos tuhá, ale studio Paramount hodlá tuhle mrazivou reportáž dotlačit co nejdál.
Podívejte se na žebříček nejlepších historických filmů podle databáze Kinoboxu.
Zdroj: Deadline