Vetřelec: Romulus má jasně nejmladší krmivo pro xenomorfy. Důvod je triviálně děsivý
Posádku Romula, který do vesmírných dálav obývaných vetřelci a jejich přísavkovými předskokany (facehugger) zamíří mezi událostmi prvního a druhého filmu, tvoří například šestadvacetiletá Cailee Spaeny (Občanská válka), třiadvacetiletá Isabela Merced (Madam Web) nebo šestadvacetiletý Archie Renaux (Morbius). Alvarez už mnohokrát předesílal, že jejich postavy vyrostly přesně v takové kolonii s výrobníky atmosféry, jakou emzáci zdecimovali v CameronovýchVetřelcích (potažmo už před nimi). Nemají tedy tušení o venkovních hrozbách, jež společnost Weyland-Yutani drží pod pokličkou a snaží se riskantně zkrotit.
„Představoval jsem si, jaké to muselo být pro bandu mladých lidí vyrůstat v jedné z těch kolonií, být součástí téhle sci-fi a na konci světa se postavit takové stvůře. Víc se tím přiblíží publiku. O světě, do něhož se vydávají, vůbec nic neví,“ popisoval režisér, jenž své mladé protagonisty mordoval už ve filmech Lesní duch nebo Smrt ve tmě.
Ty však zjevně nedosáhnou úmrtnosti ve Vetřelci, jehož Alvarez natáčel chronologicky – jakmile někdo zaklepal bačkorami ve spárech xenomorfa nebo poté, co se mu na obličej přisál facehugger a vpravil mu do těla parazitický zárodek, dotyčný herec nebo herečka se nadobro klidili ze scény. Tím se věci staly pro lidi ze štábu emotivnějšími.
Alvarezovi ale záleží i na diváckém prožitu, který má prohloubit právě vědomí, že v chladných labyrintech, občas i v beztížném stavu a vydaní napospas hnusné příšeře umírají velmi mladí lidé. „Je nepsaným pravidlem, že čím jsou lidé mladší, tím těžší je sledovat jejich skon. Na tom se shodneme. Když v záběru umře osmdesátiletý muž – prožil jsi dobrý život; když ve filmu nepřežije dvanáctileté dítě, je to srdcervoucí,“ přiblížil uruguayský režisér zdánlivé tabu, které však i mainstreamové horory s oblibou lámou – z poslední doby vzpomeňme třeba na úvodní scény To (ve verzi z roku 2017) nebo Tichého místa.
Romulus navyšoval takový pocitový a syrový efekt natáčením s praktickými efekty a v poctivě zbudovaných kulisách. Se scénářem Alvarezovi pomáhal i producent a režisér jedničky Ridley Scott, jenž v novém rozhovoru pro Los Angeles Times nicméně odmítl, že by mladšímu kolegovi jakkoli zasahoval do režie, což sám vždy nesnášel. „Poslední věc, kterou v jisté chvíli potřebujete, je něčí rada. Když padnu na vlastní meč a krvácím, je to jen moje chyba.“ Vetřelec: Romulus je tedy čistě v rukou nekompromisního hororového tvůrce, jenž prý zbožňuje všechny díly série a nepochybuje, že zvládne doručit současně uctivý i novátorský příspěvek.