Vetřelčí teror už zaplavuje Ameriku. Publikum naživo okusilo nejhnusnější vesmírné parazity

Vetřelčí teror už zaplavuje Ameriku. Publikum naživo okusilo nejhnusnější vesmírné parazity
Vetřelci (1986) | 20th Century Fox
Jestli v kinematografii najdeme polibek smrti, jeho autory jsou právě pavoukovití parazité s kyselinou místo krve, kteří svého hostitele raději udusí, když se je někdo z obličeje pokouší odstranit. Hororová bytost z nočních můr je nicméně skvělým filmovým merchem a charakteristickou značkou série, do níž se Romulus pomyslně vmáčkne. Odehrávat se má totiž mezi původním Vetřelcem (1979) od Ridleyho Scotta a pokračováním Vetřelci (1986) Jamese Camerona, přičemž nás zavede do povědomých vesmírných kolonií a na vakuem plovoucí stanici, odkud budou mít facehuggeři i Xenomorfové spoustu příležitostí k infarktovým útokům.
Vetřelec: Romulus
Vetřelec: Romulus
78%
Trailery mimo jiné zintenzivnily přítomnost osminohých a pořádně hbitých „přísavek“, jež se v hlavní roli předvedly i během prezentace filmu na Comic-Conu. Publikum si ochotně nasadilo nepraktické masky a posléze i ve venkovních prostorách propadalo úlohám napadených hrdinů, jež čeká neblahý osud Kanea (John Hurt) ze Scottova originálu. Mrazivé vzrušení v lidech znásobovaly i přítomné robotické verze facehuggerů, které pobíhaly po pódiu a připomínaly, v jakém duchu se neslo natáčení upřednostňující praktické efekty.
Věrné oživení smyšlených bytostí i vesmírných lokací produkci motivovalo a z Alvareze prý sejmulo tlak, který při výrobě další části legendární sci-fi franšízy pociťoval. „Tlak zmizel ve chvíli, kdy si uvědomíte, že stojíte uprostřed malé kolonie Weyland (fiktivní korporace ve světě Vetřelce). Každý projíždějící vůz je skutečný a neonový nápis pochází z Vetřelců. Být na tomhle opravdovém místě…,“ zasnil se režisér remaku Lesního ducha (2013) či hororu Smrt ve tmě (2016), jenž snímek natáčel chronologicky.
Důraz totiž opět položí také na tradiční slasher aspekt a hororovou rovinu kolem postupného vyvražďování lidských postav nepolapitelným nepřítelem. „Bylo to emocionální, protože když herci zemře postava, tak musí odejít a vy pokračujete se zbylým obsazením. A úmrtí se dějí opravdu často,“ poznamenal k netypické produkční posloupnosti.
Původem uruguayský filmař se nezalekl výzvy vměstnat Romula mezi dvě absolutní klasiky svých žánrů, které se od sebe přitom nápadně liší. Dosavadní propagace slibuje návrat ke klaustrofobnímu teroru jedničky, ale obsahuje i řadu motivů z militantnější dvojky. Pro Alvareze je však nejdůležitější, že vdechl život také něčemu novému. „Vždycky je skvělé, když něco natáčíte a během toho vás trkne, že tohle ještě v historii lidstva nikdo neviděl. S tím jsem měl tu čest už několikrát ve svých dosavadních filmech a vždycky to byl skvělý pocit. Podíváte se doleva na operátora s mikrofonem, jenž žasne, co se to krucinál děje.“
Přesně to zatím primárně hororová komunita očekává od nového Vetřelce, který česká kina poctí svým smrtelným sevřením 15. srpna. Na scénáři se vedle Alvareze podílel jeho pravidelný přispěvatel Rodo Sayagues a vedle Spaeny, která letos zazářila také v thrilleru Občanská válka, uvidíme třeba Isabelu Merced či Davida Jonssona. Ridley Scott i James Cameron sloužili jako odborní poradci, první jmenovaný navíc snímek se svou společností Scott Free i produkuje.
zdroje: Movieweb, X
Prohlédněte si žebříček nejočekávanějším filmů letošního roku podle databáze Kinoboxu.