Nejlepší přehlížená role Seana Conneryho? V Hitchcockově thrilleru ho zastínila režisérova posedlost
Jde o psychologický thriller Marnie z roku 1964, v němž se bohatý vydavatel Mark zamiluje do své sekretářky Marnie (v podání Tippi Hedren) a postupně začne rozkrývat děsivá tajemství stojící v pozadí jejího znepokojivého jednání. Jde tedy o typicky hitchcockovskou premisu, přesto i ve filmografii ceněného režiséra zůstává snímek odsunut na vedlejší kolej – což lze zřejmě přisoudit nepatřičně vysokým nárokům plynoucím z faktu, že před Marnie měl Hitchcock neuvěřitelnou sérii snímků: Ptáci, Psycho, Na sever Severozápadní linkou a Vertigo. Uspět v téhle společnosti není nic snadného.
Komplexní, erotikou a hluboko zasutými traumaty prosycený thriller však Hitchcocka přitahoval, a tak režisér dokonce neváhal z projektu vyhodit scenáristu Evana Huntera, jenž pro něj napsal Ptáky. V tomto případě mu však některé scény z románové předlohy Winstona Grahama přišly příliš odpudivé na zfilmování – nevěděl však, že právě na těchto momentech, v nichž se ze zdánlivě dobráckého Marka stává nebezpečný záporák, chtěl režisér celý snímek postavit.
Tou dobou, tedy na začátku 60. let, měl Sean Connery smlouvu se studiem Eon Productions, které stálo za bondovskou sérií. Budoucí skotská legenda však nechtěla být zaškatulkována jen jednou rolí, a prý měla zájem pracovat právě s Hitchcockem. Režisérova agenta však údajně poněkud překvapilo, když chtěl Connery vidět scénář. Herec se obával, že se opět dočká špionské role na způsob Hitchcockových snímků Na sever Severozápadní linkou či Pochybná žena. Proto byl nakonec rád, že jeho postava Marka působí dostatečně odlišně, a podle dobového rozhovoru pro časopis Playboy vycházel s režisérem během natáčení velmi dobře. I s výsledným filmem prý byl „s určitými omezeními“ spokojen.
Jeho výkon samozřejmě není tak výrazný jako v bondovské sérii a až na pár hrozivých momentů naopak působí poměrně tlumeně. Snad i proto se na tento Conneryho snímek zapomíná, ačkoli zde předvedl jednu ze svých dramaticky nejlépe odstíněných úloh. Jeho práci zde však zastínila také nepříliš žádoucí publicita související se vztahem Hitchcocka a Hedren.
Herečka si totiž už při natáčení Ptáků, během nichž podepsala smlouvu i na další spolupráci, stěžovala, že se slavný režisér vůči ní chová vyzývavě v sexuálním slova smyslu – chtěl totiž, aby se stala jeho milenkou. Podobě nepříjemná atmosféra podle všeho panovala i na place Marnie – tedy filmu, v němž se Mark postupně dostane do situace, že titulní hrdinku vydírá a stává se jí posedlý. Conneryho role tak možná do jisté míry odrážela Hitchcockův skutečný vztah k Hedren, s níž v pozdějších fázích natáčení směl komunikovat už jen pouze skrze prostředníky.
O celé této kauze v roce 2012 vznikl i televizní film The Girl, v němž Hedren ztvárnila Sienna Miller a Hitchcocka si zahrál Toby Jones. Takhle popkulturně výrazný průšvih tedy nedokázalo přebít ani (v tomto případě záměrně mírněné) charisma Seana Conneryho.