Westernová klasika Clinta Eastwooda se dočká remaku. Nepotřebujeme ji, ale nemusela by vadit
Už před pár lety se přitom šuškalo o možném televizním seriálu na základě Leoneho klasiky, jenž by měl příběh z Divokého západu přesunout do současnosti. Zůstalo však u spekulací a seriál dosud nevznikl. Nyní však společnost Euro Gang Entertainment v čele s producenty Giannim Nunnarim a Simonem Horsmanem spolupracuje s firmou Jolly Film stojící za 60 let starým Leoneho snímkem.
Ten vedle Eastwooda jakožto charismatického Muže bez jména a režijního génia Leoneho stál i na hudbě Ennia Morriconeho. Příběh pojednával o tajemném pistolníkovi, jehož si postupně najmou obě znepřátelené rodiny, jejichž spor terorizuje zapadlé městečko. Úspěch filmu vedl k natočení dvou nepřímých pokračování, které dohromady tvoří věhlasnou dolarovou trilogii, a jen těžko byste našli lepší zástupce spaghetti westernů.
Snaha o remake, a to navíc v dnes téměř zapomenutém westernovém žánru, tedy vyznívá poněkud absurdně – ať už se pod projekt podepíše jakýkoli režisér, ze srovnání s Leonem pravděpodobně nevyjde dobře. Je však třeba si uvědomit, že už samotný snímek Pro hrst dolarů byl remakem – ačkoli nepřiznaným.
Volně totiž vycházel z o pár let staršího samurajského dramatu Tělesná stráž (či také Yojimbo) od Akiry Kurosawy. Ba co víc, v roce 1996 vznikla gangsterka Poslední zůstává s Brucem Willisem v hlavní roli. Příběh se přesunul do Texasu 20. let minulého století, jádro vyprávění však zůstalo stejné.
To tedy znamená, že jde o velmi „remakovatelné“ dílo a premisa o samurajovi/kovbojovi/mafiánovi, který trochu proti své vůli zjednává pořádek mezi dvěma rozkmotřenými stranami, může fungovat v mnoha podobách. Chystaná verze, o níž zatím podle webu Deadline žádné informace známé nejsou, se zřejmě poněkud odvážně opět vydá do westernového žánru.
Před lety však relativní úspěchy slavily westerny 3:10 Vlak do Yumy, Opravdová kuráž či Sedm statečných, přičemž ve všech případech šlo o remaky starších snímků. S odsudky nové verze Pro hrst dolarů tedy zatím počkejme aspoň do té doby, než se dozvíme, kdo ji bude režírovat, či zdali na nás nečekají nějaká příběhová překvapení. Materiál by k tomu každopádně vybízel.