Remake Barbarelly loví skvělého režiséra. Svůdné oblečky ukáže Sydney Sweeney
Sydney Sweeney | HBO (Home Box Office)
Jsou filmové remaky, jež minimálně mužské publikum bez remcání uvítá. Komiksová sci-fi Barbarella z roku 1968 je tím brakem, v němž tehdy obdivovaná Jane Fonda v extravagantních kostýmech vystavila své ženské přednosti a ztvárnila vesmírnou hrdinku ze 41. století, která bojuje s šíleným vědcem pomocí vlastní sexuality a jejího objevování. Krkolomná feministická exploatace se dočká remaku od studia Sony, který roku 2022 oznámila koprodukující herečka Sydney Sweeney (Euforie). Po roce a půl mlčení vyšlo najevo, že pozici režiséra má na dosah britský poklad Edgar Wright (Jednotka příliš rychlého nasazení, Baby Driver).
Sweeney je momentálně v kurzu. Druhá řada Euforie je sice dávno minulostí a třetí se jeví v nedohlednu, ale šestadvacetiletá herečka letos zabodovala s romantickou komedií S tebou nikdy a pozornost upoutala rovněž hororem Neposkvrněná. Nejen v hudebním klipu Rolling Stones k písni Angry dokázala, že pověst sexbomby ji provází oprávněně. Rozruch vyvolala také účinkováním v pořadu Saturday Night Live a všichni jí rádi odpustí, že se nachomýtla ke katastrofální komiksovce Madam Web.
Barbarella, v níž Sydney vyplní vyzývavé šaty po Jane Fonda, má být záměrně pokleslou komiksovkou. Původní film vznikl na motivy kresleného sešitu Jeana-Claudea Foresta a natáčel jej Francouz Roger Vadim, tehdejší manžel hvězdné Fondy, jejíž kariéra posléze nabrala oscarové obrátky. Kritika si na filmu plném ženské objektivizace smlsla, ale ještě větším soustem je od té doby pro kultovní přívržence. Ti budou v napětí očekávat, co Hollywood s danou látkou provede v době, kdy feministická Barbie předběhla veškerou loňskou konkurenci. A kdy už otevřená sexualizace tolik nefrčí.
Edgar Wright, jenž má podle webu Deadline k režii blízko, by měl problém vyřešit po svém. Dávno platí za kultovního filmaře s mainstreamovým přesahem, jeho „Cornetto“ trilogie Soumrak mrtvých, Jednotka příliš rychlého nasazení a U konce světa má hromadu fanoušků a Baby Driver, který naladil závodní akčňáky do rytmu populárních melodií, vydělal při rozpočtu 34 milionů dolarů krásných 227 milionů. Finančně pak možná propadla komiksová adaptace Scott Pilgrim proti zbytku světa, ale právě její kinetická energie, popkulturní reference a narůstající popularita mohou být vítanou zárukou, že Barbarella se ocitá ve správných rukách. A to jak za kamerou, tak i před ní díky vhodně obsazené Sweeney.
Totéž přitom platí i pro scenáristické duo Jane Goldman a Honey Ross. Především Goldman má za sebou plodnou spolupráci s jiným britským autorem Matthew Vaughnem, pro nějž psala Kick-Ass, X-Men: První třídu a dva díly ze série Kingsman. Podepsaná je rovněž pod hororem Žena v černém a fantasy Tima Burtona Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Byl by to první případ, kdy Wright u svého filmu nebude mít také scenáristický kredit.
Pokud jeho angažmá klapne, nepůjde na druhou stranu o jeho první remake – aktuálně totiž dohlíží na novou verzi dystopické sci-fi od Stephena Kinga Běžící muž, v níž si roku 1987 zahrál Arnold Schwarzenegger. Toho nově vystřídá Glen Powell, jenž se Sweeney laškoval ve zmíněném S tebou nikdy. Barbarella, respektive Běžící muž vyžadují dobovou aktualizaci, přičemž důvěra vkládaná do rukou jediného filmaře (a dvou hvězd z jediné úspěšné komedie) jistě nebude náhodná.
Máte rádi původní Barbarellu s Jane Fonda? Podívejte se, zda se umístila v žebříčku nejlépe hodnocených sci-fi filmů podle našich uživatelů a uživatelek.