Stephen King režíroval jediný film. Pro samé drogy nevěděl, co dělá, a hercům se dodnes omlouvá
Krvelačné řádění motorových strojů či arkádových automatů způsobí kometa, která po průletu kolem Země vyvolá radiační bouři. Tehdy šestadvacetiletý Esposito, jenž po triumfálním působení v seriálech Perníkový táta nebo Banda nově propaguje hororový snímek MaXXXine, měl velmi okrajovou úlohu videoherního nadšence, s nímž udělá pinballová arkáda krátký proces. Přesto stačil nasát tvůrčí auru úspěšného spisovatele, jehož ve filmové branži poprvé etabloval Brian De Palma se svou adaptací Carrie z roku 1976.
Kingova trestuhodně mrská režisérská štace platí za tu možná nejsvéráznější v historii, neboť prodávaný autor podléhal závislostem na několika návykových látkách. O tomto překonaném období se zpětně nezdráhá hovořit a dle vlastních slov měl „kokainem zakalený mozek“ a nevěděl, co vlastně dělá. Hlavní herec Emilio Estevez, jenž pochopitelně skočil po možnosti pracovat s proslulým mistrem hororu, dokonce roku 2021 pro Vanity Fair vzpomínal, jak se mu King od té doby několikrát omlouval. Sám lituje toho, že se na mizerném snímku podílel, což přitom vztahuje na tvrzení samotného režiséra a scenáristy. „Nemluvím mimo mísu, on sám dobře ví, že jde o příšerný film. Vždy, když jsem na něj od té doby narazil, mě prosí, jestli mu můžu odpustit,“ nechal se slyšet starší bratr Charlieho Sheena.
To šestašedesátiletý Esposito o omluvy nestojí. Vzpoura strojů sice propadla a z devítimilionového rozpočtu vrátila jen kolem sedmi milionů dolarů, ale dnes spousta fanoušků souhlasí, že zábavnějších osmdesátkových braků moc nevzniklo. Herec navíc oceňuje i Kingův kreativní proces, jímž napomohl vývoji nechutných, jinými slovy půvabných speciálních efektů. „Říkal jsem si, že King odvádí skvělou práci a že má před sebou plodnou režijní kariéru,“ svěřil se pro CinemaBlend Esposito, jehož na podzim uvidíme také ve sci-fi Megalopolis od Francise Forda Coppoly. „Opravdu to uměl s týmem techniků, který na tom pracoval. Umělecké oddělení a transport byly velmi, velmi důležité,“ vyzdvihl originálně provedený strojní teror.
Vozidla už sice naháněla hrůzu například v Duelu Stevena Spielberga nebo v mysteriózním hororu Auto z roku 1977, avšak apokalyptické rozměry Vzpoury strojů neměly obdoby. Poznala to i Espositova nešťastná postava, která stačila zakřičet pouze „Your Mama!“, než ji oživlý lidský výrobek v herně připravil o hlavu. „Byla obrovská čest být tam a pracovat s ním, jsem jeho obrovským fandou,“ vysekl poctu dnes šestasedmdesátiletému spisovatelovi, jehož filmové adaptace zahrnují i nejoceňovanější skvosty kinematografie. Vzpoura strojů naopak okupuje nejnižší příčky, ačkoli existuje reálná šance, že si ji s kapkou alkoholu užijete jako neopakovatelnou kultovní minelu.