Zachutnala Čechům krev? Po Stodolových se v traileru představuje Lesní vrah z Milionáře
Režie přislíbené mrazivé podívané se chopil Radim Špaček, jehož Pouta zůstávají jedním z nejnápaditějších a jistě ne náhodou nejvíce znepokojivých zpodobnění československé normalizace. Jedná se také o první fikční scénář filmového teoretika a bývalého děkana FAMU Zdeňka Holého, který snímek také produkoval.
Manželé Stodolovi si minulý měsíc našli své zastánce a příznivce. I když se z nich nestal hit, může jít o jednu z prvních vlaštovek. Lesní vrah navíc těží z toho, že jde o na první pohled velmi skromnou produkci, která tedy potřebuje v pokladnách nastřádat méně peněz. Snímek, jenž nedosahuje ani 80 minut, dává v upoutávce najevo, že se bude úzce a bez snahy o bulvarizaci soustředit na samotnou osobnost Viktora Kalivody, jenž v roce 2005 zabil tři lidi. Podle tiskové zprávy doprovázející trailer by měl snímek věrně sledovat historická fakta. Tvůrcům se mělo podařit najít i exkluzivní informace, o nichž zatím veřejnost nebyla obeznámena.
Kalivoda v roce 2005 ovládl média. Veřejnost byla stržena i tím, že o rok dřív vyhrál v soutěži Chcete být milionářem slušných 320 tisíc korun. Šlo si tedy dohledat jeho vystupování a vyjadřování před kamerou, což nevyhnutelně zvyšovalo dojem bezprostřednosti a blízkosti tohoto zločince. U Kalivody nebyla zjištěna žádná mentální porucha, vraždil zřejmě v důsledku depresí a neschopnosti spáchat sebevraždu. S IQ 130 se sice nacházel v nadprůměru, v důsledku zpolštěné schopnosti empatie ale tento svůj potenciál neuměl využívat. Nedlouho po začátku jeho doživotního trestu si ve vězení přeci jen podřezal žíly a zemřel.
V hlavní roli uvidíme Michala Balcara a snímek můžeme v kinech vyhlížet již 25. dubna. V diskuzích na internetu jistě zazní pochybnosti, zda se těmto příběhům mám kultura a popkultura věnovat, nebo je máme nechat zmizet v propadlišti dějin. Sám Kalivoda byl ostatně fascinován osudem Olgy Hepnarové. Spáchal by svůj zločin, kdyby o ní nikdy neslyšel? Na druhou stranu zájem veřejnosti nejde měřit jen podle velkých projektů, jako jsou celovečerní filmy. Jakmile už fascinace existuje, dá se jen těžko kontrolovat. Možná pak bude lepší, když události zobrazí někdo zodpovědný. Tak snad si s tím tvůrci poradí.