„Existují vůbec?“ zpochybnil filmy Netflixu Tarantino, jehož příští film bude o pornokritikovi
V posledních týdnech se spekulovalo o tom, že The Movie Critic, Tarantinův desátý a podle všeho finální celovečerní projekt, se zaměří na proslulou filmovou kritičku Pauline Kael. Quentin je ostatně velký cinefil, jenž nedávno vydal knihu Cinema Speculation, a děj snímku zasadí do 70. let, kdy se Kael těšila největšímu vlivu.
V Cannes však režisér Pulp Fiction či Jackie Brown tyto dohady vyvrátil. Movie Critic totiž vyjde ze života méně známého a druhořadého kritika, jenž psal o mainstreamových filmech i o pornografii. „Byl to pekelný cynik,“ popisoval jej Tarantino, jenž na jeho textech vyrůstal. „Jeho recenze se pohybovaly někde mezi raným Howardem Sternem a Travisem Bicklem, kdyby se stal filmovým kritikem. Jen pomyslete na Travisovy deníkové záznamy,“ popisoval Tarantino s odkazem na protagonistu filmu Taxikář, jehož ztvárnil Robert De Niro.
Nejmenovaná osoba, která dle Tarantina skutečně žila, měla prý velmi zábavný styl. „Nadával. Užíval rasistické narážky. Ale byla s ním sranda. Psal, jako kdyby mu bylo 55, přitom sotva překročil třicítku. Zemřel ještě před čtyřicítkou a nebylo jasné proč. Trochu jsem se v tom šťoural a řekl bych, že měl problémy s alkoholem,“ pokračoval Tarantino, jenž do hlavní role shání přibližně pětatřicetiletého amerického herce. Magazín, do něhož protagonista přispívá, bude ve filmu smyšlený a ponese název Popstar Pages.
Tarantino tak naváže na oscarové Tenkrát v Hollywoodu a rozvede retro období americké popkutlury. Snímek opět plánuje natočit ve spolupráci se společností Sony, která podle něj jako jediná podporuje výhradně uvádění v kinech a nehledí na nakrmení streamovacích platforem. „Úspěch váží počtem zakoupených sedaček. A také tím, jak filmy reflektují svou dobu. Nechtějí jen tvořit drahé filmy a posílat je na stream. Nikdo stejně neví, že tam jsou,“ rýpl si Quentin do originální streamovací tvorby.
Jako příklad zmínil Ryana Reynoldse, jenž s Netflixem roku 2020 podepsal čtyřletou smlouvu, z níž vzešly sledované hity jako 6 Underground, Projekt Adam nebo Red Notice. „Co se týče Netflixu, Ryan Reynolds jim vydělává na každém filmu 50 milionů dolarů. Nemám potuchy, co to je za filmy. Nikdy jsem je neviděl. Vy snad ano?“ rozparádil se Tarantino, podle nějž dané filmy neotiskují ducha doby a jako by vůbec neexistovaly.
Tarantino patří k nejhlasitějším obhájcům kin. Rozmach streamovacích služeb řadí k důvodům, proč chce po zkompletování The Movie Critic od režie upustit. „Nastal správný čas. Dnes je obtížné určit, co je vlastně filmové dílo. Je to něco, co pouští na Applu? To znamená absolutní nepoměr mezi odměnou a vynaloženým úsilím,“ uzavřel filmař, jehož závěrečný projekt by se měl začít natáčet na podzim.